Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama w social mediach jest obecnie jedną z bardziej skutecznych. Pozwala na zbudowanie społeczności, którą wiąże marka, a także na dotarcie do naprawdę dużego grona osób, które są potencjalnymi klientami. Stawiając na social media, można skutecznie wykreować wizerunek firmy w Internecie. To najlepszy sposób na to, aby klienci poznali firmę, zauważyli, że jest ona obecna na rynku i zainteresowali się jej ofertą. Jak reklamować się w social mediach, aby osiągnąć oczekiwany efekt? Co warto wiedzieć o tym rodzaju reklamy?
Czym jest reklama w social media?
Reklama w social media to nic innego, jak działania reklamowe, które podejmowanie są w mediach społecznościowych. Wiele firm uważa, że obejmują one wyłącznie Facebook. Tymczasem okazuje się, że skuteczne kampanie reklamowe można prowadzić również w przypadku innych społecznościówek. Zalicza się do nich chociażby Twitter oraz Instagram. Oczywiście trzeba pamiętać, że każdy z serwisów jest inny. Każdy posiada też zarówno zalety, jak i wady. Decydując się na kampanię reklamową w social mediach, należy więc dokładnie zastanowić się nad własnymi potrzebami, oczekiwaniami i dopiero podjąć decyzję, jaki kanał decydujemy się wykorzystać.
Jakie zalety ma reklama w social media?
Reklama w social media, a więc między innymi na Facebooku oraz Instagramie, ma mnóstwo zalet. Największą jest oczywiście jej duży zasięg. Warto pamiętać, że liczba osób korzystających z mediów społecznościowych zwiększa się niemalże każdego dnia. Jeśli chcemy więc mieć pewność, że z reklamą uda się nam dotrzeć do dużej grupy klientów, nie ponosząc przy tym zbyt wielkich kosztów, social media sprawdzają się idealnie. Jeśli porównamy reklamę w mediach społecznościowych z innymi kanałami, to okaże się, że jest ona bardzo tania. Kolejnym plusem, jaki można jej przypisać jest wpływ na wizerunek firmy. Social media świetnie sprawdzają się jako miejsce, w którym można przedstawić ofertę firmy, przybliżyć jej historię, zaprezentować pracowników i zachęcić do skorzystania z akcji promocyjnych. To jednak, czego nie dają żadne inne formy reklamy to możliwość nawiązania relacji z klientami. Posty w mediach społecznościowych są chętnie przez nich komentowane. Odpowiadając na nie, można zaangażować klientów w życie firmy.
Skuteczna reklama w mediach społecznościowych – jakie działania warto podjąć?
Decydując się na reklamę w mediach społecznościowych, warto pamiętać, aby podejmować określone działania. Warto zacząć od śledzenia użytkowników i kierowaniu do nich podejmowanych działań. Dobrym rozwiązaniem jest przypominanie potencjalnym klientom o ofercie. Posunięciem, które warto stosować jest przypominanie o ofercie tym, którzy wprawdzie odwiedzają stronę, ale nie robią żadnych zakupów. Warto postawić w tym przypadku na reklamę indywidualną, która powinna być skoncentrowana na ostatnio oglądanym produkcie. Jak już wspomnieliśmy, social media pozwalają na komunikację z klientami. Jeśli interesuje nas skuteczna reklama w mediach społecznościowych, nie można o tym zapominać. To sposób na wzbudzenie zaufania w kliencie, zmniejszenie dystansu, zbliżenie się do niego. UWAGA: często popełnianym błędem jest ignorowanie wiadomości, jakie wysyłają klienci. Reklama, którą chcemy wykorzystać z social media powinna być ciekawa. W przeciwnym razie zginie wśród reklam wielu innych firm. Tworząc ją, należy zastanowić się nad tym, jak zainteresować użytkowników. Kreatywność jest więc tym, co w tym przypadku naprawdę się przyda.
Jaka jest różnica między reklamą tradycyjną a tą w social media?
Wiele osób, które interesuje reklama w social media pyta, czym różni się ona od tej tradycyjnej. Podstawowa, najważniejsza różnica dotyczy możliwości wchodzenia w interakcje z osobami, do których reklama jest kierowana. Przykład? Wszystkie posty publikowane na Facebooku mogą być komentowane, można wyrazić sobie ustosunkowanie do nich, klikając „polub” bądź „udostępnij”. Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę również z możliwości krytykowania reklamy. Jest to prawdziwa zmora tych, którzy w danej firmie odpowiadają za promocję. Social media dają duży wybór, jeśli chodzi o formę reklamy. Można wykorzystać zwykłą grafikę połączoną z tekstem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby potencjalni klienci zobaczyli filmiki czy animacje. I tak w reklamie telewizyjnej mamy wyłącznie dźwięk i ruchomy obraz, zaś w radiowej tylko dźwięk. Promocja w prasie oparta jest z kolei na statycznym obrazie. Media społecznościowe pod tym względem łączą w sobie zalety wszystkich dostępnych kanałów reklamowych. Okazuje się więc, że reklama w social media coraz częściej wygrywa z tą klasyczną. Do tego dochodzi różnica w zasięgu. Media społecznościowe pozwalają na skuteczne dotarcie do wielu odbiorców. Gazeta, radio, telewizja są pod tym względem dużo bardziej ograniczone.
Co daje skuteczna reklama w mediach społecznościowych?
Decydując się na reklamę w social media, zyskujemy dokładnie to samo, co w przypadku standardowej reklamy. Promujemy firmę bądź produkt. Do tego dochodzi jednak szereg korzyści, których nie zagwarantuje nawet najlepsza reklama tradycyjna. Przede wszystkim reklama w social media to sposób na to pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność marki. Klient nie tylko zyskuje wiedzę, że taka marka istnieje, ale dowiaduje się, jakie są jej nowe produkty i dlaczego warto po nie sięgnąć. Do tego dochodzi możliwość zbierania danych od tych, którzy z social media korzystają. Media społecznościowe świetnie wspierają również proces sprzedaży.
Jak dużo trzeba przeznaczyć na reklamę w mediach społecznościowych?
Wiele osób zastanawia się czy skuteczna reklama w mediach społecznościowych jest droga. Okazuje się, że pod względem cenowym taki sposób reklamy jest niezwykle elastyczny. Tak naprawdę od nas zależy, jaką kwotę zdecydujemy się przeznaczyć. Może to być jedynie kilkadziesiąt złotych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby suma była znacznie wyższa. Oczywiście trzeba być świadomym tego, że im więcej zainwestujemy, tym na lepszy efekt możemy liczyć. Jeśli jednak porównamy koszty, które musimy ponieść z tymi, jakie związane są z reklamą tradycyjną, to okaże się, że reklama w social media wypada o wiele lepiej. Decydując się na taką formę reklamy, należy zawsze zastanowić się nad budżetem, który zamierzamy na nią przeznaczyć. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto skonsultować się ze specjalistami, którzy doskonale się na tym znają i wiedzą przy jakich środkach finansowych na jaki zysk można liczyć.
Czy reklamę w social media można wykonać samodzielnie?
Wielu przedsiębiorców, których interesuje skuteczna reklama w mediach społecznościowych zastanawia się nad tym, czy będą w stanie wykonać ją samodzielnie. Oczywiście można próbować. Trzeba jednak wówczas liczyć się z tym, że nieco potrwa zanim reklama zacznie przynosić oczekiwane korzyści. Brak wiedzy i umiejętności może bowiem skutkować podejmowaniem działań, które niekoniecznie się sprawdzą. Zdecydowanie lepszym posunięciem jest skorzystanie z pomocy fachowców, przed którymi reklama w social media nie ma żadnych tajemnic. Wiedzą oni, jak prowadzić firmowy profil, aby wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Są w stanie przygotowywać takie posty, które będą przykuwały uwagę Internautów. Tylko wówczas reklama w mediach społecznościowych będzie efektywna i sprawi, że firma zacznie zdobywać kolejnych klientów.
Skuteczna reklama w mediach społecznościowych to sposób na to, aby zwiększyć swoje szanse na sukces. Aktualnie coraz częściej mówi się, że firma, której nie ma w Internecie po prostu nie istnieje. Obecność w social media to sposób na budowanie świadomości marki wśród klientów, nawiązanie z nimi kontaktu, zaprezentowanie nie tylko samej firmy, ale również proponowanych produktów. Zdecydowanie można więc stwierdzić, że inwestycja w reklamę w mediach społecznościowych naprawdę się opłaca. Wydane na ten cel pieniądze bardzo szybko się zwrócą. Wystarczy jedynie dobrze poprowadzić kampanię reklamową, aby w krótkim czasie zaobserwować efekty.