Dla jakich firm reklamy na Facebooku będą korzystną formą promocji? Jakie produkty i usługi mają wzięcie na Facebooku, jakie zaś nie budzą żadnych emocji lub wywołują negatywne? Przekonaj się, czy jako właściciel konkretnego biznesu w internecie masz szansę zyskać dzięki stworzeniu kampanii Facebook Ads. Zapraszamy!
Małe i mało znane firmy
Kampania Facebook Ads to dobra propozycja dla firm małych, dysponujących niewielkim budżetem, a także mało znanych. Jeśli oferujesz produkty zupełnie zwykłe, nieunikalne, możliwe do kupienia w milionie innych sklepów, dzięki kampanii wizerunkowej na Facebooku dasz się poznać. Pokaż, dlaczego jesteś wyjątkowy. Wytłumacz, dlaczego dane produkty warto kupować właśnie u Ciebie. Stwórz kilka kampanii Facebook Ads z odmiennymi celami: sprzedażowym, pozyskaniem leadów, wizerunkowym.
Produkty i usługi nowe na rynku
Popularne produkty i usługi są wyszukiwane poprzez Google lub inną wyszukiwarkę. Inaczej jest z ofertą mało popularną lub w ogóle nie znaną, chociażby taką, która dopiero pojawiła się w Polsce bądź została wynaleziona. Żeby ludzie chcieli ją kupić, muszą najpierw dowiedzieć się o niej i zrozumieć, jakie da im korzyści. By rozbudzić w nich ciekawość, wykorzystasz właśnie reklamy na Facebooku. Przeciwnie do reklam w Google nie są zależne od aktywności użytkowników (wyszukiwania słów kluczowych). Pamiętaj tylko o prawidłowym doborze grupy docelowej.
Produkty i usługi typu guilty pleasure
Facebook to portal, na którym ludzie spędzają wolny czas. Tutaj sprawdzą się reklamy usług i produktów lekkich, przyjemnych, atrakcyjnych wizualnie, o obiecujących funkcjach. Takie, które przydadzą się niemal każdemu, bo sprawią mu przyjemność. Mogą to być nowe słuchawki do słuchania muzyki, włochate kapcie, rękawiczki z pyszczkiem kota czy świeczki o przyjemnych zapachach.
Produkty i usługi atrakcyjne, rozrywkowe
Na Facebooku trudniej przebić się z ofertą techniczną, skonkretyzowaną – np. naprawą sprzętu AGD czy serwisowaniem wózków widłowych – łatwiej zaś z lekką, rozrywkową. Jeżeli oferujesz atrakcyjne usługi, np. masaż czekoladą, bądź prowadzisz wyjątkowe miejsce: escape room, park rozrywki, galerię nietypowej sztuki, Facebook Ads pomogą Ci pozyskać wielu klientów.
Oferta dla młodych
Warto pamiętać, że tworząc kampanię Facebook Ads, można wyświetlać reklamy nie tylko stricte na Facebooku. Serwis oferuje płatną promocję we wszystkich posiadanych kanałach, m.in. w Messengerze i na Instagramie. Na tych platformach znajdziesz mnóstwo młodych osób, więc jeżeli Twoja oferta jest skierowana częściowo lub głównie do nich, skorzystasz na kampanii.