Bez kategorii

Czemu pozycjonowanie nie działa? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów!

• Zakładki: 68

Zacząłeś współpracę z agencją SEO, a efektów nie widać? Twoja strona wciąż nie odnotowuje spektakularnych wzrostów w wynikach wyszukiwania? Czas mija, a Twoje działania nie przynoszą żadnych namacalnych rezultatów? Być może Ty albo Twoja agencja popełniacie jeden z częstych błędów, które uniemożliwiają Twojej stronie dotarcie do TOP 10, czyli na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Zobacz, jakie błędy w działaniach SEO mogą szkodzić widoczności Twojej strony w internecie.

Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu

Kiedy słyszysz o korzyściach, jakie może Ci przynieść pozycjonowanie stron internetowych, chcesz zobaczyć efekty jak najszybciej. Nic dziwnego! Wzrost pozycji poszczególnych słów kluczowych ma prowadzić do zwiększenia liczby zapytań i samej sprzedaży, a na tym przecież zależy Ci najbardziej. Jeśli współpracujesz z agencją, prawdopodobnie usłyszałeś od specjalistów SEO, że „pozycjonowanie wymaga cierpliwości”, a na efekty trzeba zapracować. Nie mamy dla Ciebie pokrzepiających wieści – nikt w Twojej agencji Cię nie oszukał, bo działania SEO rzeczywiście wymagają czasu (i pracy!), aby przynieść rezultaty. Ale co robić, kiedy czas mija, a efektów brak? Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z błędów w pozycjonowaniu z zakresu:

  • doboru słów kluczowych,
  • niskiej jakości treści na stronie,
  • budowy profilu linków,
  • optymalizacji technicznej strony.

Źle dobrane słowa kluczowe i keyword stuffing

Niewłaściwy dobór słów kluczowych na stronie może oznaczać różne rzeczy.

Kiepsko dobrane frazy kluczowe

Niewłaściwe praktyki w doborze fraz mogą sprawić, że pozycjonowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Najczęstsze błędy w tym zakresie dotyczą wyboru fraz niezwiązanych z ofertą, fraz zbyt ogólnych albo… zbyt szczegółowych, czyli takich, które są rzadko wyszukiwane przez użytkowników. Frazy powinny faktycznie oddawać charakter Twojej działalności i precyzyjnie odnosić się do tego, co oferujesz. Przy doborze fraz zwróć uwagę na to, na jakie frazy pozycjonują się Twoi konkurenci i jakie zapytania wyszukują w Google Twoi potencjalni klienci – w tym celu możesz wykorzystać np. narzędzia Senuto i Semstorm. Jeśli Twoja strona internetowa dopiero zaczyna zdobywać widoczność w sieci, rozważ pozycjonowanie na frazy z długiego ogona („męskie buty do biegania adidas 45” zamiast po prostu „buty”), aby zwiększyć szanse na dotarcie do użytkownika i wzrost sprzedaży.

Za dużo albo za mało fraz kluczowych w treści

Fraz kluczowych nie może być ani za dużo, ani za mało. Jednym z głównych grzeszków SEO jest tzw. keyword stuffing, czyli upychanie fraz w tekście. Przesycenie treści frazami, na dodatek w nieodmienionej formie i w nienaturalnych kontekstach, nie zachęci ani użytkowników, ani robotów Google do odwiedzania Twojej strony. Algorytmy Google ocenią treść jako nieużyteczną i niewzbudzającą zaufania, a z wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania będziesz się musiał niestety pożegnać. Jak temu zapobiec? Twórz teksty, które są ciekawe i przydatne dla użytkowników, a frazy umieszczaj w nim w sposób przemyślany i naturalny. Skup się na jakości zamiast na ilości, a w ten sposób zyskasz duże szanse na wypracowanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli widoczność Twojej strony ogranicza drugi problem – za mało fraz w treści – w NATURALNY SPOSÓB dodaj przemyślane (i dobrze dobrane na podstawie wcześniejszej analizy konkurencji i branży) słowa kluczowe do tekstu.

Niska jakość treści na stronie

Aby Twoja strona była widoczna na pożądane frazy kluczowe, musisz zadbać o jakość treści. Content marketing to kluczowy element całej strategii pozycjonowania, a bez niej pozostałe działania (linkowanie, optymalizacja techniczna itd.) przyniosą Ci ograniczone korzyści. Ale jakie mają być to treści, żeby nie przyniosły CI więcej szkody, niż pożytku? Zacznijmy od tego, czego lepiej się wystrzegać.

  • Duplikacja treści – dwie niewskazane praktyki: kopiowanie tekstu ze strony konkurencji i kopiowanie tekstu pomiędzy podstronami na Twojej stronie. Obie te czynności mogą się spotkać z niską oceną ze strony robotów, a to oznacza jedno: ograniczenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Tego nie chcemy!
  • Brak treści – podobnie szkodliwy jak duplikacja treści jest jej brak i puste podstrony bez treści. W obu przypadkach uzyskamy ten sam efekt: kiepskie wyniki w walce o pozycje.
  • Treść niskiej jakości – krótkie teksty pozbawione fraz kluczowych, niezoptymalizowane teksty na podstronach, przesycenie słowami kluczowymi.
  • Treści nieatrakcyjne dla użytkowników – merytorycznie niepoprawna, nieciekawa treść nie wzbudzi zainteresowania użytkownika, czyli Twojego potencjalnego klienta. Użytkownik szybko ucieknie ze strony, która nie daje mu żadnej wartości, a algorytm Google oceni ją jako nieprzydatną i jej pozycja w wynikach wyszukiwania spadnie.
  • Brak optymalizacji treści – nikt nie lubi widzieć ani tym bardziej czytać ściany tekstu. Treść musi być podzielona na akapity i nagłówki, a całość czyta się lepiej, kiedy tekst zawiera pogrubienia i punktory.

Co w takim razie robić, żeby uniknąć tych błędów w pozycjonowaniu? Twórz ciekawe, wartościowe, unikalne treści na każdą z podstron. W naturalny sposób umieszczaj w tekście frazy kluczowe. Zadbaj o czytelność tekstu – jeśli artykuł jest dłuższy, zrób spis treści. Zadbaj też o optymalizację zdjęć – uzupełnij ich opis alternatywny i zawrzyj w nim słowo kluczowe.

Błędne linkowanie

Błędy w linkowaniu to szeroki temat. Oto kilka podstawowych kwestii, które warto wiedzieć zanim w ogóle zaczniesz włączać linkowanie do swojej strategii SEO.

  • Linki złej jakości

Jeżeli nie chcesz obserwować spadków w widoczności strony, wystrzegaj się jak ognia linków kiepskiej jakości. To między innymi linki z zagranicznych stron spamerskich, nieaktywnych forów oraz stron pozbawionych treści. Pozyskuj linki z zaufanych, najlepiej dopasowanych tematycznie portali, bogatych w dobrej jakości treść.

  • Źle dopasowane atrybuty linków

Linki pozyskujesz np. z mediów społecznościowych? To najprawdopodobniej linki nofollow, które są sygnałem dla robotów Google, aby nie śledziły linku. Moc linku nie zostaje więc przekazana stronie docelowej, a profil linkowy Twojej strony nic nie zyskuje na takiej wymianie.

  • Źle dopasowane anchory

A o co chodzi z tajemniczo brzmiącymi anchorami? Anchor text to nic innego, jak link ukryty pod frazą. Najlepiej, jeśli link znajduje się pod frazą kluczową zamiast tekstu „zobacz więcej” albo „przeczytaj tutaj”. Zwróć też uwagę na dopasowanie frazy do linkowanej strony.

Błędy w optymalizacji technicznej strony

Pod pojęciem optymalizacji technicznej strony internetowej kryje się cały szereg elementów. Najczęstsze działania przy wykonywaniu optymalizacji technicznej dotyczą między innymi kwestii, takich jak poprawki w kodzie strony, optymalizacja zdjęć, wideo i plików na stronie oraz zwiększenie szybkości ładowania. Niezwykle istotne jest też przystosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych oraz zastosowanie certyfikatu SSL. Źle przeprowadzona optymalizacja techniczna przyczyni się do obniżenia pozycji strony w rankingu. Najczęstsze błędy przy optymalizacji technicznej strony to m.in.

  • brak optymalizacji mobilnej,
  • brak optymalizacji stron z błędem 404 i niewłaściwie wykonane przekierowania,
  • brak blokady indeksowania na wybranych podstronach,
  • niska szybkość strony,
  • zaniedbanie danych strukturalnych,
  • brak certyfikatu SSL,
  • brak optymalizacji meta tagów.

Dużo do zapamiętania? Dlatego tak zalecany jest audyt SEO, który pomoże wyeliminować problemy i stworzy bazę dla późniejszej strategii działania. Pozycjonowanie to cały szereg działań, który ma Ci pomóc w wypromowaniu strony w internecie. Zdarzyło Ci się kiedyś skorzystać z wymienionych w artykuly złych praktyk? Wyeliminuj te błędy w pozycjonowaniu i zobacz, jak Twoja strona internetowa pnie się w górę w wynikach wyszukiwania.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
170 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *