SEO

Co to jest audyt seo?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 363

Decydując się na prowadzenie strony internetowej, należy pamiętać, że odniesie ona sukces wówczas, gdy będzie atrakcyjna dla Internautów. Powinna także zajmować dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Tym, co pomoże w ocenie witryny i wskaże na to, co ewentualnie należy poprawić, jest skuteczny audyt SEO. Jego samodzielne wykonanie jest bardzo trudne, a dla większości osób w ogóle niemożliwe. Aby przeprowadzić go naprawdę dobrze, należy przede wszystkim dysponować odpowiednią wiedzą i umiejętnościami. Dlatego pojawia się pytanie komu zlecić audyt SEO, by dostarczył on naprawdę rzetelnych informacji na temat witryny.

Co to jest audyt SEO?

Zacznijmy od tego co to jest audyt SEO. Terminem tym określa się analizę stron www, która koncentruje się na czynnikach istotnych dla pozycjonowania. Dobrze przeprowadzony audyt dokładnie analizuje parametry witryny, a także ocenia, jaki ma ona potencjał, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania w Google. Skuteczny audyt SEO obejmuje również frazy kluczowe, które są niezbędne do prawidłowego pozycjonowania, a także koncentruje się na optymalizacji technicznej witryny. Powierzając audyt specjalistom, można dowiedzieć się, jak szybko strona się ładuje, a także jak dobrze widoczna jest na urządzeniach, które można wykorzystywać do jej przeglądania. Decydując się na skorzystanie z usług renomowanej firmy, można być pewnym, że efektem audytu będzie przejrzysty i zrozumiały raport, który będzie podstawą do wprowadzania ewentualnych zmian. Audyt SEO przeprowadza się po to, aby ulepszyć stronę i sprawić, że będzie ona bardziej atrakcyjna dla Internautów.

Jakie są rodzaje audytów SEO?

Kiedy wiemy już co to jest audyt SEO, warto przyjrzeć się bliżej rodzajom audytów, jakie mogą być przeprowadzane. Obecnie wyróżnia się audyt:

  • manualny;
  • automatyczny;
  • manualno-automatyczny.

Ten pierwszy zajmuje najwięcej czasu, pochłania najwięcej pieniędzy, ale jednocześnie jest najbardziej szczegółowy. Wszystkie działania mające na celu ocenę funkcjonalności strony wykonywane są ręcznie. W przypadku audytu automatycznego wykorzystuje się specjalne narzędzia, które znacznie usprawniają pracę. Uzyskuje się wyniki, które następnie muszą być przeanalizowane. Niezbędne jest wyciągnięcie z nich odpowiednich wniosków. W przeciwnym razie audyt nie ma sensu. W audycie manualno-automatycznym łączy się zalety obu wcześniej opisanych sposobów oceny witryn internetowych. Najczęściej najpierw sięga się po specjalne narzędzie, a następnie przeprowadza działania manualne. Jest to metoda, która przez wielu fachowców uważana jest za najlepszą. Jeśli zastanawiamy się komu zlecić audyt SEO, warto rozważyć usługi firmy, która stawia na rozwiązanie manualno-automatyczne. Wyróżnia się również różne rodzaje audytów, bazując na obszarach, które poddawane są kontroli. Na podstawie tego kryterium wskazuje się na audyt:

  • on-site;
  • off-site;
  • techniczny;
  • słów kluczowych.

Do tego dochodzi audyt konkurencji, który koncentruje się na analizie działań, jakie podejmuje konkurencja. W tym wypadku chodzi o to, aby wskazać różnice i odkryć możliwości, które dają szansę na to, aby wyprzedzić inne firmy działające w tej samej branży, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania.

Kiedy warto wykonać audyt SEO?

Bardzo często pojawia się pytanie kiedy warto wykonać audyt SEO. Z całą pewnością warto postawić na niego wówczas, gdy zamierzamy stworzyć nową witrynę. Wówczas specjalista SEO powinien otrzymać od nas makietę przedstawiającą stronę. Jest to działanie, które pozwala na wyeliminowanie błędów jeszcze zanim strona trafi do Internetu. To dobry sposób, jeśli chcemy zaoszczędzić czas i pieniądze. Trzeba pamiętać, że audyt strony, która jeszcze nie istnieje jest bardzo trudny do wykonania. Dlatego podejmują się go wyłącznie najlepsi specjaliści w branży, którzy dysponują bogatym doświadczeniem. Skuteczny audyt SEO wykonuje się również w odniesieniu do strony, która dopiero co powstała. W tym przypadku większość uwagi koncentruje się przede wszystkim na aspektach technicznych. Chodzi o to, aby już na samym początku witryny wyłapać błędy, które mogą skutkować gorszymi wynikami strony. Wiele osób zastanawia się czy warto wykonać audyt SEO, kiedy na stronie zamierzamy wprowadzać istotne zmiany. Okazuje się, że tak. Jest to jedna z tych sytuacji, kiedy audyt jest wręcz koniecznością. Warto sięgnąć po niego również wówczas, gdy algorytm wyszukiwarki zdecydował o ukaraniu witryny. Kara może wynikać na przykład z treści bądź linków przychodzących. W tym przypadku bez audytu trudno będzie usunąć problem.

Na czym polega kampania audyt SEO?

Nie da się wskazać jednego wzoru dla wykonania profesjonalnego audytu SEO. Zawsze musi on bowiem pasować do witryny, której dotyczy. Raport, który trafia do klienta jest wynikiem wiedzy posiadanej przez specjalistę, jego doświadczenia, a także tego, jak bardzo zależy mu na tym, aby dokument dobrze się prezentował i był czytelny dla laika. Dobrze stworzony raport dzieli się najczęściej na dwie części z zakresu:

  • on-site;
  • off-site.

W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące działania strony, która objęta jest audytem, a także tego, jak prezentuje się ona w sieci. Część druga obejmuje informacje, które mają wpływ na optymalizację witryny. To właśnie tutaj mówi się o strukturze linków. Dobrze wykonany audyt obejmuje na ogół wskazówki, których zastosowanie pozwoli zwiększyć funkcjonalność strony, sprawi, że będzie ona liczniej odwiedzana, a Internauci z niej korzystający będą naprawdę zadowoleni. Odpowiedź na pytanie na czym polega kampania audyt SEO nie jest więc tak skomplikowana, jak mogłoby się to wydawać.

Jakie efekty mogą się pojawić, kiedy zdecydujemy się na wprowadzenie zaleceń wynikających z audytu SEO?

Jeśli postawiliśmy na skuteczny audyt SEO przeprowadzony przez specjalistów, możemy być pewni, że dostarczy on rzetelnej wiedzy i przydatnych wskazówek, do których warto się dostosować. Decydując się na wprowadzenie zaleceń, można liczyć na takie efekty, jak:

  • większa satysfakcja Internautów korzystających ze strony;
  • mniejsza liczba błędów, które znajdują się na stronie;
  • lepsza pozycja witryny w rankingach.

Strona, na której wprowadzono zmiany wynikające z audytu jest bardziej przyjazna dla Internautów, posługiwanie się nią jest znacznie prostsze i szybsze. Wszystko to sprawia, że użytkownicy chętniej z niej korzystają, pozostają na niej dłużej i podejmują działania, na którym najbardziej nam zależy. Profesjonalnie wykonany audyt jest czymś, na czym nie warto oszczędzać.

Skuteczny audyt SEO to prawdziwy klucz do sukcesu dla wszystkich stron internetowych. Bez wątpienia jest to coś, na co warto się zdecydować nawet wówczas, gdy trzeba będzie ponieść spore koszty. Warto audyt SEO zlecić fachowcom dysponującym odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem. To gwarancja solidnego, skutecznego audytu, który przyczyni się do poprawy funkcjonowania strony. Próby jego samodzielnego przeprowadzania mogą skończyć się prawdziwą katastrofą. Niewłaściwe wnioski zamiast usprawnić funkcjonowanie witryny mogą je bowiem jeszcze pogorszyć.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
310 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *