Google Ads

Co to jest GTIN i jak prawidłowo go nadawać?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 58

W handlu przedsiębiorstwa muszą posługiwać się odpowiednią numeracją produktów czy usług. Z tego powodu będąc producentem czy dostawcą warto wiedzieć co to GTIN. W celu jego nadania trzeba kierować się globalnie ustalonymi zasadami.

GTIN jest kodem, który służy do identyfikacji jednostek handlowych na całym świecie. Najpowszechniej stosowany jest ten o numerze 13.

W kodzie GTIN 13 znajdują się takie informacje jak:

  • prefiks krajowy,
  • prefiks firmy,
  • oznaczenie produktu,
  • cyfra kontrolna. 

Wiedza co to GTIN jest przydatna dla firm dokonujących zakupów na rynkach światowych, ale także dla konsumentów. Pozwala to szybko sprawdzić, choćby to, z jakiego kraju pochodzi dany produkt. Dowiedzieć można się także, która firma jest producentem czy dostawcą konkretnego wyrobu. Dla wielu konsumentów może to być istotna wiedza z punktu widzenia podejmowania świadomych decyzji zakupowych.

Kiedy niezbędne jest korzystanie z GTIN?

Przy prowadzeniu sprzedaży w Internecie może być niezbędne przedstawienie informacji o numerach GTIN. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy zamierza się prowadzić sprzedaż za pośrednictwem platform sprzedażowych. Wówczas istotne jest, aby wiedzieć nie tylko, co to GTIN, ale również jak go znaleźć. Z reguły powinien się on znajdować na każdym produkcie. Najczęściej będzie się on znajdował na opakowaniu. Jednak nie zawsze można go znaleźć na konkretnym wyrobie. W takiej sytuacji niezbędne będzie uzyskanie go w inny sposób. Jednym z rozwiązań będzie skorzystanie z baz danych znajdujących się w Internecie. Ostatecznie zawsze można skontaktować się z producentem czy dystrybutorem produktu, który poda numer GTIN dla wybranego produktu z jego oferty. Po uzyskaniu kodu kreskowego będzie można go następnie umieścić, choćby przy prezentowaniu wyrobów sprzedawanych za pośrednictwem platform sprzedażowych. Identyfikacja produktu została stworzona w celu ułatwienia ustalenia konkretnych informacji o nim. Z tego powodu jest on wymagany szczególnie w przypadku realizowania handlu międzynarodowego.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
94 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *