Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama jest dźwignią handlu. Bez niej trudno osiągnąć sukces niezależnie od tego, w jakiej branży działamy. Obecnie bardzo dużą siłą w reklamie jest Internet. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że coraz więcej przedsiębiorców pyta co to jest kampania Google Ads, na czym polega i jakie korzyści można odnieść, decydując się na nią. Reklamy Google Ads to dobry wybór dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad wykorzystaniem płatnych reklam internetowych. Są one bowiem niezwykle skuteczne, a koszty ponosi się nie tylko w przypadku wyświetleń, a kliknięć.
Co to jest kampania Google Ads?
Google Ads to nic innego, jak system, dzięki któremu możliwa jest płatna reklama w Google. Jej cechą charakterystyczną jest to, że pojawia się nie tylko w wynikach wyszukiwania. Internauci mogą dostrzec reklamy również na stronach, które odwiedzają. Do największych atutów kampanii Google Ads zalicza się to, że opłaty naliczane są wyłącznie wówczas, gdy Internauta kliknie w reklamę. Oznacza to, że za samo jej wyświetlenie się nie płaci. Odpowiadając na pytanie na czym polega kampania Google Ads, warto pamiętać, że obecnie do dyspozycji jest kilka rodzajów reklam. W grę wchodzi reklama w:
- wynikach wyszukiwania;
- sieci reklamowej Google;
- aplikacjach.
Do tego dochodzą reklamy na YouTube, a także te o charakterze produktowym. Nie można zapomnieć również o tak zwanym remarketingu. Plusem Google Ads jest to, że reklama może mieć różną postać. Może to być zwykły tekst, grafika, czy film. W grę wchodzą również dynamiczne grafiki.
Jakie zalety ma system reklamowy Google Ads?
Kiedy wiemy już co to jest kampania Google Ads, warto nieco więcej powiedzieć o jej zaletach. Wskazywaliśmy już na korzystny system płatności, który oznacza, że nie ponosimy kosztów za nic. Z pewnością docenią to wszyscy przedsiębiorcy decydujący się na kampanię Google Ads. Do tego dochodzi bardzo duża efektywność i skuteczność. Coraz częściej wskazuje się, że kampanie Google Ads przynoszą oczekiwane efekty i są uznawane za jedne z najskuteczniejszych obecne kampanii reklamowych. Parametry wyświetlania reklamy mogą być dopasowane do odbiorców. Nie można zapomnieć również o mierzalnej konwersji, co pozwala na bieżąco śledzić wyniki.
Jak stworzyć kampanię Google Ads?
Odpowiadając na pytanie jak stworzyć kampanię Google Ads, należy zacząć od wyjaśnienia kwestii doboru słów kluczowych. Jest to jeden z podstawowych elementów, bez których kampania w ogóle nie będzie możliwa. Wybrane frazy powinny:
- wpisywać się w treść witryny, a także tego, co się na niej znajduje;
- cieszyć się popularnością wśród użytkowników.
Warto pamiętać, że Google Ads bardzo lubi tak zwane frazy długiego ogona, które w przypadku tej formy reklamy pozwalają na osiągnięcie naprawdę dobrych zysków. Ich zastosowanie to większa szansa na konwersję. Specjaliści od Google Ads podkreślają, że tym, po co warto sięgnąć są także frazy uwzględniające nazwy produktów. Ustalając słowa kluczowe, można wspomóc się darmowymi narzędziami. Lepszym posunięciem jest jednak współpraca z agencją SEO/SEM, która dysponuje profesjonalnym oprogramowaniem sprawdzającym się zdecydowanie lepiej.
Czy kampania w Google Ads jest droga?
Osoby, które wiedzą już co to jest kampania Google Ads, bardzo często pytają o koszt, jaki trzeba w związku z nią ponieść. Okazuje się, że opłaty zależne są od kilku czynników. Do tych najważniejszych zalicza się wielkość konkurencji, wynik reklamy, wybrane słowa kluczowe i to, jak bardzo są popularne. Nie bez znaczenia jest również branża. W niektórych koszty są naprawdę przystępne, w ich trzeba liczyć się z dużo większym wydatkiem. Zawsze jednak należy pamiętać, że pieniądze zainwestowane w kampanię Google Ads nie są wyrzuconymi w błoto. Za pojedyncze kliknięcie płaci się na ogół od kilku groszy. W przypadku takich branż, jak sektor bankowy, może to być jednak znacznie więcej – nawet kilkadziesiąt złotych.
Jakie formy rozliczenia można wybrać, decydując się na kampanię Google Ads?
Odpowiadając na pytanie jak stworzyć kampanię Google Ads, warto wspomnieć również o dostępnych formach rozliczenia. Wielu zainteresowanych tą formą reklamy chce bowiem wiedzieć, jak za nią płacić. Obecnie postawić można na płatność;
- za każde kliknięcie;
- za tysiąc wyświetleń;
- za obejrzenie reklamy.
Najwięcej użytkowników Google Ads decyduje się na rozliczanie za każde kliknięcie. Oznacza to, że opłaty naliczane są dopiero wtedy, kiedy jakiś Internauta kliknie w reklamę i przeniesie się na stronę docelową. Z kolei z płatnością za obejrzenie mamy do czynienia wówczas, gdy decydujemy się na reklamę video. Wówczas koszt pojawia się dopiero wtedy, gdy użytkownik obejrzy film reklamowy. Ciekawą opcją jest płatność CPA. W tym wypadku płatności naliczane są wyłącznie za konwersję. Warto jednak pamiętać, że taka forma płatności dostępna jest tylko wówczas, gdy mamy bogatą historię i udało się uzyskać liczbę konwersji na określonym poziomie. Odpowiadając na pytanie jak stworzyć kampanię Google Ads, należy pamiętać, że decyzję o rodzaju płatności należy podjąć jeszcze zanim kampania się rozpocznie. Rozliczenie zawsze następuje w cyklu miesięcznym.
Jak stworzyć kampanię Google Ads, robiąc to samodzielnie?
Decydując się na kampanię Google Ads, możemy skorzystać z usług doświadczonej agencji SEO/SEM bądź zdecydować się na samodzielne działania. Wybierając to drugie rozwiązanie, wystarczy wejść na stronę www, która została stworzona z myślą o tworzeniu kampanii, następnie stosować się do pojawiających się wskazówek. Co ważne, dostępne są odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, które pomagają w stworzeniu kampanii. Warto pamiętać, że dostępni są również doradcy Google, który podpowiadają jak stworzyć kampanię Google Ads, aby zrobić to naprawdę dobrze. Oczywiście trzeba pamiętać, że brak doświadczenia może przełożyć się na mniejszą skuteczność reklamy. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fachowców, których obecnie nie brakuje. Dysponują oni niezbędną wiedzą i potrzebnymi umiejętnościami, bez których stworzenie efektywnej reklamy jest dużo trudniejsze. Opracują oni taką reklamę, której konsekwencją nie będą puste kliknięcia. Chodzi bowiem o to, aby uzyskać wartościowy ruch na stronie, a więc taki, który skutkuje na przykład sprzedażą produktów.
To reklama sprawia, że jedne firmy generują większe zyski niż inne. Trudno dzisiaj – w dobie rosnącej konkurencji – prowadzić działalność, nie inwestując w promocję. Tym, co sprawdza się naprawdę dobrze są kampanie Google Ads. Możliwość dopasowania płatności do własnych możliwości i potrzeb, wysoka skuteczność, efektywność, do tego łatwość dostępu – wszystko to sprawia, że obecnie coraz więcej osób szuka odpowiedzi na pytanie jak stworzyć kampanię Google Ads. To ten rodzaj promocji, który – o ile tylko zostanie prawidłowo wykonany – wygeneruje ruch na poziomie, który usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających właścicieli sklepów internetowych i nie tylko. Warto pamiętać jedno: Google Ads to coś, w co naprawdę warto zainwestować.