SEO

Jak sprawdzić, dlaczego pozycjonowanie nie działa?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 122

Marketing internetowy jest powszechnie stosowany w celu zbudowania lepszej pozycji strony. Jednak nie zawsze stosowane metody dają oczekiwane efekty, więc zawsze warto wiedzieć, dlaczego pozycjonowanie nie działa. Pozwala to podejmować znacznie lepsze decyzje w kontekście tego, na co warto wydawać środki finansowe z budżetu marketingowego.

Pozycjonowanie stron internetowych pozwala poprawić pozycję witryny w Internecie. Możliwe jest uzyskanie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania, co ma duże znaczenie z punktu widzenia tego, jak widoczna będzie dla użytkowników. W ten sposób można między innymi budować pozycję na tle konkurencji. Jednak nie zawsze można uzyskać odpowiednie efekty. To dlaczego pozycjonowanie nie działa, może mieć różne powody. Jednym z nich może być wybór nieodpowiedniej firmy, która ma zajmować się realizowaniem usług. Podmioty niemające odpowiedniego doświadczenia w realizowaniu działań na konkretnej branży w Internecie, mogą nie móc przygotować odpowiednich strategii. W ten sposób może to przekładać się na brak uzyskania oczekiwanych rezultatów. Innym problemem może być trudność branży, w której działa firma, która zdecydowała się na pozycjonowanie. Wówczas wyniki mogą pojawić się po znacznie dłuższym okresie.

Co robić, gdy pozycjonowanie nie działa?

Gdy ustali się, dlaczego pozycjonowanie nie działa, trzeba podjąć odpowiednie kroki, aby poprawić sytuację. Przy zlecaniu takich działań zewnętrznym podmiotom trzeba ustalić, czy kontynuuje się współpracę, czy zmienia się usługodawcę.

Przy kontynuowaniu współpracy z firmą pozycjonującą stronę niezbędne będzie:

  • ustalenie powodów tego, że pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanych rezultatów,
  • zdecydowanie się na przygotowanie nowej strategii marketingowej,
  • rozważenie kwestii adekwatności wysokości budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie.

Modyfikacja działań realizowanych w ramach pozycjonowania witryny z reguły będzie w stanie przynieść lepsze efekty. Natomiast zawsze trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to proces długoterminowy.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
253 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *