Marketing Internetowy

Jaka powinna być ścieżka zakupowa klienta?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 408

Sprzedaż w Internecie musi być realizowana w coraz bardziej profesjonalny sposób. Odpowiednio skonstruowana ścieżka zakupowa klienta to możliwość znacznego zwiększenia dochodów. Konsumenci w coraz większym stopniu wymagają od firm możliwości wygodnego korzystania z usług czy zakupów produktów.

W Internecie funkcjonalność rozwiązań oferowanych klientów ma coraz większe znaczenie. Zakup powinien być wygodny, co zmniejsza ryzyko, że konsument rozmyśli się na jakimkolwiek jego etapie. Jednak prawidłowo przygotowana ścieżka zakupowa klienta to również element planu marketingowego.

W ścieżce zakupowej klientów powinny, występują trzy etapy:

  • świadomość marki,
  • zainteresowanie firmą i zakupami,
  • zakup.

Świadomość marki to kreowanie sytuacji, gdy konsumenci mają potrzebę nabycia określonych rzeczy. Budowanie rozpoznawalności jest możliwe między innymi poprzez pozycjonowanie strony.

Jakie znaczenie ma zainteresowanie klientów firmą?

Budowanie pozycji firmy w branży pozwala przekształcić potrzebę dokonania zakupu konkretnych produktów na ich realizację w wybranym podmiocie. W celu uzyskania odpowiednich efektów niezbędne jest tworzenie skutecznych planów marketingowych opartych na analizie rynku, która pozwala uzyskać informacje o miejscach zdobywania wiedzy o konkretnych kategoriach produktów przez konsumentów. Niezbędne jest jak najlepsze ustalenie tego, jak potencjalni klienci będą podejmowali decyzje o wyborze miejsca zrealizowania zakupu. Dopiero na ostatnim etapie ścieżka zakupowa klienta dotyczy samego kupna produktu. Ważne jest, aby jak najmniejsza liczba klientów porzuca koszyk zakupowy. Wymaga to tworzenia takiego przekazu, który skutecznie przekonuje do tego, że warto zrealizować transakcję. Wymaga to stosowania języka korzyści, który wskazuje, w jaki sposób konkretny produkt czy usługa jest zgodna z potrzebami konsumenta. Idealną sytuacją jest, gdy klient ma wiedzę o firmie, sam decyduje się na skorzystanie z usług jej sklepu, dokonuje zakupu, z którego jest zadowolony. W przyszłości jest on zainteresowany powrotem do danego sklepu, gdy planuje zakup takiego samego czy podobnego produktu.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
152 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *