Twoi klienci mają już dość tradycyjnych reklam. Żeby zainteresować ich swoimi produktami, musisz spojrzeć na reklamę z innej strony. W czasach, kiedy sprzedaż online stałą się już normą, najlepiej promować swoje produkty właśnie tam, gdzie szukają ich klienci – w internecie. Czy wiesz, że możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, pisząc artykuły o swoich produktach w sieci?
Artykuły sponsorowane to jeden z najpopularniejszych sposobów promocji w sieci. To też niezawodna metoda na pozyskiwanie linków do strony. Pozyskując wysokiej jakości linki z innych stron www do Twojej strony, możesz poprawić widoczność swojej strony w Google. A to nie wszystko. Każdego dnia artykuły sponsorowane docierają do tysięcy użytkowników z całej Polski, pracując tym samym na wizerunek Twojej marki w sieci w ramach działań PR. W ten sposób artykuły sponsorowane SEO działają jednocześnie w dwóch sferach promocji – link building i SEO PR. Zobacz, jak wartościowy artykuł sponsorowany ze wzmianką na temat Twojej firmy może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż.
Czego dowiesz się z tego tekstu?
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Jaki ma wpływ na SEO?
- Jak napisać artykuł sponsorowany?
Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to tekst publikowany na wybranym portalu, w którym pojawia się wzmianka o danym produkcie, marce albo usłudze. Taki materiał jest opłacany przez reklamodawcę i pisany oraz publikowany przez zewnętrzną firmę. Dzięki artykułom sponsorowanym promujesz swoje usługi, produkty i cały brand, a jednocześnie budujesz rozpoznawalność swojej marki w sieci i docierasz ze swoimi treściami do czytelników danych portali.
Dobrze napisany artykuł dostarcza czytelnikom wartościową treść na konkretny temat, a wzmianka o firmie i link są dla użytkownika jedynie dodatkiem. Niejeden artykuł sponsorowany w sieci jest tak przydatny dla użytkowników i tak świetnie napisany, że jest niemal nie do odróżnienia od tekstów niesponsorowanych. „Niemal”, dlatego że każdy tego typu wpis musi być oznaczony jako reklama – określa to Ustawa z dn. 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.
Jak artykuły sponsorowane wpływają na SEO?
Artykuły sponsorowane to jedno z najchętniej wykorzystywanych przez marketingowców narzędzi. Tobie takie narzędzie przynosi korzyści w promocji biznesu – zarówno te bezpośrednie, jak przyciągnięcie klienta, jak i długofalowe, jak wzrost widoczności w Google. Dobry artykuł sponsorowany z linkiem do Twojej witryny nie tylko zachęci do odwiedzenia Twojej strony czytelnika (potencjalnego klienta), ale też roboty wyszukiwarki Google.
Pozyskiwanie linków dla SEO
Budowanie profilu linkowego strony ma ogromne znaczenie dla widoczności w wynikach wyszukiwania w Google, a linkbuilding jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Pozyskiwanie linków do Twojej strony z różnych portali w internecie to część działań off-site SEO. Dla algorytmu Google, który rządzi układem pozycji stron wyświetlających się w wynikach wyszukiwania, takie linki to swego rodzaju sygnał, które treści warto podbijać wyżej w wynikach wyszukiwania. Im lepszej jakości linki, tym bardziej wartościowa jest Twoja witryna.
Co to oznacza dla Ciebie w praktyce? Linki pomagają Twojej stronie zdobywać lepszą widoczność. Im lepiej Twoja strona jest widoczna w Google, tym więcej użytkowników przyciągnie. A większa liczba użytkowników, to docelowo większa popularność marki i lepsza sprzedaż. Najskuteczniejszą metodą pozyskiwania linków do strony są właśnie artykuły sponsorowane.
Jak zabrać się za artykuły sponsorowane?
Wiesz już, czym w ogóle są artykuły sponsorowane i dlaczego warto je pozyskiwać. Ale jak się do tego zabrać? Masz kilka możliwości.
- Agencja SEO – w tej sytuacji Twoje artykuły napisze doświadczony copywriter, a specjalista SEO wybierze najlepsze portale (często będące własnością agencji), w których warto umieścić treści sponsorowane dla Twojej firmy.
- Platformy pośredniczące w zamieszczaniu artykułów – zewnętrzni dostawcy, u których możesz zamieścić swoje treści.
- Kontakt bezpośrednio z wydawcą portalu – jeśli chcesz zamieścić artykuł na znanym portalu branżowym, skontaktuj się z wydawcą.
Jeżeli chcesz publikować regularnie, np. kilka artykułów sponsorowanych w ciągu miesiąca, na dłuższą metę najbardziej korzystnym rozwiązaniem będzie współpraca z agencją, która dodatkowo wykona audyt SEO i zajmie się innymi aspektami promocji strony.
Jak pisać artykuł sponsorowany?
Aby napisać dobry artykuł, warto zaplanować kilka rzeczy.
Temat artykułu
Wybór tematu artykułu sponsorowanego nie może być przypadkowy. Musi być związany z Twoją branżą, a przede wszystkim odpowiadać na potrzeby i zainteresowania użytkowników, których chcesz przyciągnąć do swojej strony. Określ, kto jest Twoim odbiorcą i jakie ma problemy, które możesz pomóc mu rozwiązań, na jakie pytania możesz odpowiedzieć. Poznaj zapytania najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę przez Twoich potencjalnych klientów i udziel na nie wyczerpującej odpowiedzi.
Słowa kluczowe
Wzbogać artykuł o słowa kluczowe, na których Ci zależy. Chcesz promować buty na jesień? Napisz artykuł o tanich butach jesiennych do 100 zł. Wykorzystaj frazę „buty na jesień do 100 zł” jako anchor, pod którym znajdzie się adres URL, czyli link do strony z butami na jesień w Twoim sklepie online. Dodawaj odmienioną frazę w treści, nagłówkach i przede wszystkim umieść ją w tytule. Do wyboru najlepszych słów kluczowych wykorzystaj dedykowane temu narzędzia, np. Google Keyword Planner, Answer The Public albo Senuto.
Struktura treści
Artykuł sponsorowany musi zawierać kilka elementów:
- Tytuł – w tym miejscu zawrzyj słowo kluczowe i zachętę do przeczytania tekstu. Tytuł ma być chwytliwy i wzbudzić ciekawość odbiorcy.
- Nagłówki – podziel tekst na akapity, a każdy akapit zatytułuj osobnym nagłówkiem. Nagłówki mają jasno informować, o czym będzie dany fragment, a przy okazji dobrze, gdyby zawierały odmienioną frazę kluczową.
- Lead – pierwsze zdania tekstu mają ogromne znaczenie. Jeśli będą nudne jak flaki z olejem, nikt nie przeczyta reszty artykułu. Wstęp musi być na tyle interesujący, żeby czytelnik chciał dowiedzieć się, co dalej.
- Rozwinięcie – tutaj umieszczaj najważniejsze informacje, rozwijaj temat podjęty we wstępie, a dodatkowo umieszczaj linki, ciekawe grafiki lub odnośniki do materiałów wideo. Twórz krótkie, konkretne zdania, pomijaj „lanie wody”.
- Zakończenie – podsumuj artykuł, zapisz wnioski i zachęć czytelnika do działania. To może być dobry moment na zamieszczenie linku i skłonienie użytkownika do przejścia do strony po więcej informacji.
Długość tekstu
Artykuły sponsorowane przybierają różne formy. Czasem to poradniki, a innym razem recenzje. W zależności od formy tekstu dobierz odpowiednią długość artykułu sponsorowanego. Wpisy mogą mieć od ok. 2000 znaków do ok. 3000-4000 znaków. W tekście o takiej objętości najczęściej udaje się zawrzeć najważniejsze informacje.
Linkowanie
Na koniec wisienka na torcie, czyli linki w artykułach sponsorowanych. Aby wpis przyniósł Ci spodziewaną korzyść, musi zawierać link. Taki odnośnik może prowadzić do kategorii na Twojej stronie, zakładki w sklepie albo do strony głównej. Ważne, żeby był naturalnie wpleciony w treść, najlepiej w postaci anchor textu. To nic innego, jak link umieszczony w danej frazie, np. marketing internetowy. Po kliknięciu w podkreślone słowo przejdziesz do strony www oferującej usługi marketingu internetowego. Proste, prawda? To samo możesz zrobić w artykule sponsorowanym dla swojej strony.
Artykuły sponsorowane mogą przynieść Twojej stronie dużo korzyści. Nie zapominaj, że w internecie jest całe mnóstwo treści i marek, które rywalizują ze sobą o uwagę użytkowników. Twoja konkurencja już teraz wykorzystuje wszystkie możliwe sposoby na reklamowanie swojego miejsca w internecie. Ty też dbaj o tworzenie wartościowych treści i pozyskuj linki przychodzące ze sprawdzonych źródeł, aby przyciągnąć do swojej strony jak najwięcej klientów.
Fot. Shutterstock