Copywriting

Co to jest Content Marketing?

• Zakładki: 68


Pozyskiwanie klientów w internecie można wykonywać na wiele sposobów, a jednym z nich jest marketing treści. Brzmi to nieco enigmatycznie, jednak każdy internauta dobrze wie, co to za forma reklamy, gdyż ma z nią do czynienia na każdym, kroku surfując po sieci. Przedsiębiorcy powinni jednak dokładnie dowiedzieć się, co to jest Content Marketing i jak go wykorzystać w swojej działalności.

Na czym polega Content Marketing?

To, na czym polega Content Marketing w swej istocie, jest dość proste. Jest to tworzenie wartościowych dla użytkownika treści, a jednocześnie reklamowanie swojego produktu lub usługi. Sama reklama może być wykonywana w bardzo wielu formatach, a większość z nich z założenia ma być mało nachalna. Dla klienta reklama ma być mało inwazyjna, a sama treść ma nieść za sobą wartość, lub rozwiązanie jakiegoś problemu.

Marketing treści jest alternatywą dla innych form reklamy w internecie, ale najczęściej jest stosowany synergistycznie na przykład z reklamą płatną. Wynika to z faktu, że istnieją dwie drogi dystrybuowania treści. Pierwsza z nich to publikowanie treści na własnych profilach w mediach społecznościowych (bazując na naturalnych zasięgach). Druga możliwość to publikowanie treści w dowolnym serwisie, ale wspieranie się płatną reklamą. Najpopularniejsze w tej kwestii są promowanie posty na przykład na Facebooku lub materiały na YouTube. To, co to jest Content Marketing, nie jest trudne do zrozumienia, jednak chcąc osiągać zakładaną konwersję, trzeba wiedzieć, jak do tego podejść.

Gdzie publikuje się treści Content Marketingu?

Miejsc, w których można publikować treści Content Marketingu, jest bardzo wiele. Są to między innymi:

·     media społecznościowe,

·     niezależne blogi, serwisy i portale tematyczne,

·     własne blogi,

·     strona internetowa firmy (w połączeniu z promowaniem w mediach społecznościowych),

·     lokalne serwisy informacyjne (dla firm działających lokalnie).

Właściwie definicja tego, co to jest Content Marketing, jest bardzo szeroka, a więc treści należy umieszczać tam, gdzie będą docierać do dużej ilości potencjalnych klientów będących grupą docelową danej firmy. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z wielu kanałów i nieograniczanie się do jednego. Zawsze trzeba też dobrze dopasować kanał do prowadzonej działalności.

Rodzaje treści Content Marketingu

Publikowane treści mogą mieć bardzo zróżnicowaną formę. Mogą to być na przykład:

·     artykuły poradnikowe,

·     filmy instruktażowe,

·     infografiki z istotnymi informacjami specjalistycznymi,

·     artykuły czysto informacyjne,

·     wywiady ze specjalistami z danej branży,

·     recenzje i opisy produktów.

·     komentarze i felietony tematyczne powiązane z branżą.

Najbardziej popularne są krótkie artykuły poradnikowe, gdyż najlepiej wpisują się w to, na czym polega Content Marketing. Krótki artykuł z prostymi poradami można zamieścić na swoim blogu, jako wpis sponsorowany w innym serwisie, a także w mediach społecznościowych. Pozostałe formaty również można wykorzystać w ten sposób, jednak materiały wideo wymagają już nieco większych nakładów finansowych, tak samo jak wywiady ze specjalistami. Warto jednak korzystać z takich form marketingu treści, gdyż jest on bardzo skuteczny. Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że w czasach, gdy reklamy są obecne na każdym kroku, subtelna reklama w merytorycznej treści może okazać się o wiele bardziej skuteczna, niż banery reklamowe zasłaniające cały ekran.

Jak planować treści w Content Marketingu?

Niezależnie od charakterystyki prowadzonej działalności, na początku trzeba dokładnie sprecyzować grupę docelową swoich klientów. Odpowiedź na pytanie, co to jest Content Marketing, w krótkiej formie sprowadza się do tego, że jest to dostarczenie klientowi wartości. Mając więc określoną grupę docelową, należy zacząć planować treści w taki sposób, by skutecznie rozwiązywały problemy potencjalnych klientów, a jednoczesny, żeby można przemycić treści reklamowe.

Jednocześnie należy też zadbać o to, by dopasować treść do wyszukiwarek (SEO), a także sprawdzić, jakie treści tworzy konkurencja. Treści najlepiej tworzyć w dużych ilościach, a następnie stopniowo je publikować według określonego harmonogramu.

Skąd brać treści do Content Marketingu?

Część podmiotów będzie w stanie oddelegować własnych pracowników do tworzenia prostych treści pod kątem Content Marketingu. Dotyczy to jednak głównie krótkich wpisów w mediach społecznościowych. Dłuższe treści lepiej zlecić fachowcom, którzy będą w stanie precyzyjnie określić najlepszy temat, a także formę. W przypadku artykułów można do tego zatrudnić profesjonalnych copywriterów. Tworząc treści hybrydowo lub bazując tylko na Instagramie, warto zatrudnić grafika potrafiącego tworzyć infografiki spełniające wymagania branży. Najdroższe będzie tworzenie materiałów wideo, jednak prowadzenie swojego kanału na YouTube, lub tworzenie treści wideo na inne media społecznościowe jest niezwykle efektywne, więc jest to polecane szczególnie dla dużych firm. Mogą to także robić z powodzeniem właściciele małych firm, tworząc materiały tego typu na własną rękę. Jakość zapewne nie będzie najwyższa, jednak często wystarczająco skuteczna.

Narzędzia Content Marketingu

Wiedząc, co to jest Content Marketing, warto też dowiedzieć się, jakie narzędzia Content Marketingu będą przydatne w codziennej pracy. W pierwszej kolejności warto zaopatrzyć się w aplikację do notowania pomysłów na treści, które mogą pojawić się w każdej chwili. Mając już pomysł na treść, warto zoptymalizować założenia, jak ma ona wyglądać. Przydatne będą programy takie jak Senuto, czy konsola Google Trends. Pozwolą one na dobranie odpowiednich słów kluczowych do danego tematu. Do tworzenia prostych grafik pod kątem mediów społecznościowych można wykorzystać szereg darmowych lub płatnych programów. Jeśli ktoś zdecydował się na własną bazę mailingową, niezbędne będzie wykupienie subskrypcji w jednym z wielu dostępnych serwisów pozwalających na automatyzację wysyłania maili i zarządzania bazą mailingową.

Content Marketing, a SEO

Znając narzędzia Content marketingu i wiedząc, na czym polega Content Marketing, warto też nie zapominać, że wszystkie treści muszą być zoptymalizowane pod kątem SEO. Oznacza to, że należy je tworzyć na podstawie wykonanego wcześniej audytu, który najlepiej zlecić fachowcom. Najważniejsze jest to, by publikowane treści były pisane w pełni poprawnie i bez błędów. Algorytm Gogole promuje treści, które są nasycone słowami kluczowymi w sposób naturalny, więc nie może być ich zbyt wiele. Kluczowe jednak jest to, by wszystkie treści tego typu były w pełni unikalne i nie powtarzały się w wielu miejscach w sieci. Z pozostałych kwestii pozostaje zadbać o to, by treści były możliwie najbardziej przystępne dla użytkownika.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
103 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *