Copywriting

5 zasad copywritingu SEO – pisz skuteczne teksty SEO!

• Zakładki: 19


Chcesz tworzyć treści, które wyniosą Cię na szczyty wyników wyszukiwania Google? Pisać tak, żeby inni chcieli czytać? Dobrze trafiłeś! W tym wpisie opowiemy Ci o tym, jak pisać dobre teksty – dobre dla ludzi i dla Googlebotów. Copywriting to jeden z filarów dobrego SEO – tworzenie treści jest niezbędne, jeżeli chcemy, żeby wyszukiwarka miała co indeksować na naszej stronie. Mamy dla Ciebie 5 najważniejszych zasad copywritingu SEO, które pomogą Ci wyprzedzić konkurentów i pisać skuteczne teksty na swoją stronę. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!

SEO copywriting – sprawdź, co to jest!

Czym jest copywriting SEO? To nic innego, jak tworzenie tekstów, które mają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Tyle w kwestii podstawowej definicji. Jeśli jednak chcemy szerzej spojrzeć na szeroki temat SEO copywritingu, musimy uwzględnić więcej istotnych aspektów, które składają się na cały ten proces. Copywriting SEO to pisanie wartościowych treści (tekstów na stronę www, artykułów na blogi, treści na media społecznościowe), które nie tylko zainteresują roboty Google, ale też przyciągną uwagę użytkowników. Skuteczna strategia marketingowa musi zawierać między innymi copywriting. Teksty SEO spełniają te dwie funkcje jednocześnie – poprawiają widoczność w wynikach wyszukiwania i sprzedają produkt lub usługę użytkownikom, potencjalnym klientom. Aby wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce Google, nie wystarczy napisanie merytorycznego artykułu eksperckiego – konieczne jest też przestrzeganie zasad SEO copywritingu. Jakich?

5 zasad tworzenia tekstów SEO

Copywriting SEO opiera się na dwóch filarach – dobrej jakości treści i dbałość o aspekty SEO. Jak to wygląda w praktyce? Poznaj 5 zasad copywritingu SEO!

  1. Zadbaj o dobre frazy kluczowe

Frazy kluczowe to najważniejsze słowa, wokół których będzie się skupiał Twój tekst. Słowo kluczowe w tytule, w nagłówkach, w treści i meta danych informuje wyszukiwarkę (i użytkownika!), o czym jest tekst na stronie. Nie ograniczaj się wyłącznie do najbardziej ogólnych, konkurencyjnych fraz short tail („buty sportowe”). Wzbogacaj swój tekst o tak zwane słowa kluczowe z długiego ogona, które mają dwa/trzy wyrazy. W ten sposób dotrzesz do niszy, która może nie wygeneruje tyle wejść na stronę, co ogólne frazy, ale da lepszy współczynnik konwersji. Unikaj upychania fraz w tekście – stosuj je z umiarem i wplataj je do tekstu naturalnie. Tekst ma się dobrze czytać, bo piszesz go nie tylko dla Googlebota, ale i dla użytkownika.

  1. Pisz treści do konkretnego odbiorcy

Tekst musi wpisać się w zainteresowania Twojej grupy docelowej. Im lepiej poznasz preferencje swojej grupy docelowej, tym łatwiej będzie Ci napisać teksty, które faktycznie do niej dotrą. Nie zapominaj, że Twoje treści mają nie tylko być dobrze widoczne, ale też odpowiadać na potrzeby użytkowników. Treści mają za zadanie przykuć uwagę odbiorcy. Dobry lead i wartościowe, dobrze skondensowane informacje w rozwinięciu treści to podstawa. Również długość treści ma znaczenie. Artykuł na firmowym blogu będzie dłuższy, niż opis kategorii w sklepie. Na tym etapie nie możemy nie poruszyć tematu dopasowania języka treści do odbiorcy. Dopasuj formę przekazu do swojego czytelnika. Buduj treści na bazie języka korzyści – Twój potencjalny klient szuka rozwiązania swojego problemu, a nie kolejnego podobnego towaru lub usługi. 

  1. Zwracaj uwagę na formę

Widzisz, jak dzielimy treść tego wpisu, żeby nie zanudzić Cię na śmierć? Zasady copywritingu SEO rozbiliśmy na punkty. Od początku dokładnie wiesz, że przedstawimy Ci dokładnie 5 zasad pisania tekstów SEO. Tekst jest przejrzysty i jasno podzielony na paragrafy. To wszystko składa się na formę tekstu przyjazną użytkownikowi, ale też SEO. Twoje artykuły powinny mieć strukturę i być podzielone na nagłówki H1, H2, H3 itd., aby ich czytanie było szybkie, przyjemne i wygodne. Nie bój się wypunktowań, kursywy, stosuj pogrubienia najważniejszych elementów treści. Spraw, żeby czytanie twojego tekstu było jak najłatwiejsze.

  1. Nie zapominaj o linkowaniu!

Link building jest tak samo ważny, o ile nie ważniejszy, dla SEO, co samo pisanie treści pod wyszukiwarkę. Teksty na bloga i opisy kategorii to najlepsze miejsce na linkowanie wewnętrzne. Umieszczaj w tekście naturalne odnośniki (najlepiej anchor linki, czyli linki ukryte pod frazą) do innych podstron i artykułów. Dzięki temu nie tylko rozbudujesz siatkę linkowania wewnętrznego, ale też utrzymasz uwagę czytelnika na dłużej, zwiększając tym samym jego czas przebywania na stronie – również ważny dla SEO! 

  1. Twórz przydatne, oryginalne treści

Twoje treści powinny być:

  • Unikalne
  • Przydatne
  • Aktualne
  • Publikowane regularnie i cyklicznie

I po prostu ciekawe! Dobry copywriting SEO to oryginalne, interesujące treści, które jednocześnie spełniają wymagania SEO. Muszą być systematycznie umieszczane na stronie i aktualizowane na bieżąco. Jeżeli nie wiesz, jak pisać teksty SEO albo nie masz czasu na regularne publikowanie na swojej stronie, zleć to komuś, kto się na tym zna, np. agencji SEO, która zrealizuje dla Ciebie content marketing od zera, zgodnie z Twoimi wytycznymi i oczekiwaniami Twoich potencjalnych klientów.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
69 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *