Copywriting

Copywriting czy SEO copywriting?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 386

Zamawiając usługę tworzenia treści na swoją stronę, możesz spotkać się z określeniami copywriting i SEO copywriting. Czy oznaczają to samo? A może czymś się różnią? Która usługa będzie lepsza dla producenta wypuszczającego serię nowych produktów, która zaś dla właściciela sklepu internetowego bądź innej firmy e-commerce? Poznaj odpowiedzi!

Co to jest copywriting?

Pod terminem copywriting kryje się usługa polegająca na tworzeniu tekstów marketingowych przeznaczonych do publikacji w dowolnym źródle. Copywriting obejmuje pisanie długich i krótkich tekstów sprzedażowych (artykułów, opisów produktów), ale też wizerunkowych (opisów marki, artykułów sponsorowanych), sloganów, nazw produktów. Tym, czego copywriting nie obejmuje, są inne rodzaje promocji, np. tworzenie jingli radiowych czy montowanie filmów. Już w nazwie usługi zawarte jest pisanie (writing).

Copywriting to pisanie tekstów reklamowych do internetu, prasy, radia bądź dowolnego innego medium. Hasło stworzone przez copywritera może znaleźć się na stronie internetowej firmy, ale także na plakacie zawieszonym w witrynie sklepowej czy też na etykiecie produktu. Choć copywriter nie stworzy filmu promocyjnego dla klienta, może napisać jego scenariusz lub zaproponować dialogi.

kobieta z MacBookiem na kolanach

Czym jest SEO copywriting?

Jak wyjaśniliśmy, copywriting to usługa rozumiana szeroko, realizowana we wszystkich mediach. Inaczej jest w przypadku SEO copywritingu, który stanowi specjalizację poświęconą branży e-commerce. SEO copywriter skupia się na pisaniu takich tekstów, które z jednej strony zachęcą potencjalnych klientów do zakupu produktu lub skorzystania z usługi, z drugiej zaś będą się dobrze pozycjonowały w wyszukiwarce Google. Podczas gdy copywriter korzysta z kreatywności i nie zawsze pisze językiem korzyści, SEO copywriter poświęca dużą uwagę słowom kluczowym i potrzebom użytkowników.

Copywriter i SEO copywriter mogą mieć te same umiejętności. Nie zawsze jednak tak jest. Czasem klasyczny copywriter ma niewielkie pojęcie o zasadach pozycjonowania strony, a czasem to SEO copywriter nie ma doświadczenia w pisaniu scenariuszy filmów promocyjnych, postów w social media czy sloganów na plakaty i opakowania produktów. W zależności od tego, na jakiego rodzaju treściach Ci zależy, znajdź odpowiedniego specjalistę. Zawsze dopytuj o wiedzę i doświadczenie!

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
560 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *