Tekst zakotwiczony, czyli inaczej anchor txt odnosi się do widocznej, klikalnej części tekstu na stronie internetowej. W wielu sytuacjach tekst ten pojawia się w innym kolorze niż reszta tekstu na stronie. Może być też pogrubiony bądź podkreślony. Dowiedzmy się więcej na temat tego elementu tekstu!
Dobry anchor txt i jego rola w pozycjonowaniu
Dobrze przygotowany anchor txt to taki, który informuje czytelników, czego mogą się spodziewać po kliknięciu linku. W związku z tym musisz zainwestować trochę czasu, aby dopasować odpowiednie słowa. W ten sposób zwiększysz szanse, że Google zrozumie, o czym jest strona, do której prowadzisz link.
Warto zauważyć, że tekst anchorów ma duże znaczenie zarówno w przypadku linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Platformy zewnętrzne mogą łączyć się z Twoimi treściami na wiele sposobów.
Jakie można wyróżnić formy anchorów txt?
- brandowa – nazwa marki,
- zwykły adres url,
- tytuł artykułu,
- fraza/wyrażenie kluczowe,
- powiązane słowo kluczowe,
- tekst nawigacyjny np. kliknij tutaj, czytaj więcej.
Platformy wyszukiwarek, takie jak Google, szybko wykrywają anchor txt i strony, do których prowadzą linki. Ich algorytm jest wystarczająco potężny, aby zrozumieć związek i znaczenie docelowej grupy demograficznej. Im bardziej trafne są linki, tym większe szanse na wysoką pozycję witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Jak poprawić SEO z pomocą markowych anchorów txt?
Opracowanie odpowiedniego tekstu kotwicy jest niezwykle ważne. To, co wymyślisz, musi zapewnić użytkownikom prawdziwą wartość. W tym kontekście warto zaznaczyć, że wyszukiwarki uwielbiają sprawdzać strony, które mają silny wizerunek marki. Korzystając z markowych słów kluczowych, możesz pomóc rozwinąć profil swojej marki w swojej branży.
Ponadto im więcej osób widzi nazwę Twojej marki w domenie publicznej, tym większe prawdopodobieństwo, że będą jej szukać. Kiedy zdarza się to wielokrotnie, Twoja marka staje się najpotężniejszym słowem kluczowym. Stawiając na anchor txt z nazwą marki , możesz zbudować narrację dla swojej firmy. Możesz dostosować swoje treści tak, jak chcesz, aby ludzie Cię postrzegają.