Marketing Internetowy

Globalna strategia marketingowa – czym jest?

• Zakładki: 9


Przed internetem tylko niewielka ilość firm, które odniosły potężny sukces, potrzebowała globalnych strategii marketingowych. Były to największe nazwiska w biznesie, działające na rynkach międzynarodowych z pracownikami rozsianymi po całym świecie. Dzisiaj jest inaczej, a coraz więcej właścicieli firm zadaje sobie pytanie: globalna strategia marketingowa co to? Jeśli jesteś wśród nich – czytaj dalej.

Globalna strategia marketingowa co to?

Globalna strategia marketingowa to ogólna strategia marketingowa mająca na celu rozszerzenie działalności na rynki na całym świecie. Jest punktem odniesienia dla lokalnych planów marketingowych, co pozwala dotrzeć do różnych regionów i nowych rynków.

Jakie komponenty musi zawierać globalna strategia marketingowa?

  • analiza,
  • planowanie,
  • śledzenie wyników,
  • zbieranie sugestii.

Analizując co to strategia marketingowa w ujęciu globalnym – pamiętaj, że wymaga ona dostosowania ogólnej strategii marketingowej firmy i stylu marki do kultury w każdym kraju lub regionie, w którym zamierzasz prowadzić działalność.  Twoja strategia powinna mieć na celu zwiększenie globalnej świadomości marki, zdobycie przewagi konkurencyjnej i prezentowania Twojej firmy jako wartościowego rozwiązania dla klientów bez względu na zakątek świata, w którym ich znajdziesz.

Dlaczego globalna strategia marketingowa może mieć znaczenie dla Twojej firmy?

Internet umożliwia każdemu stworzenie obecności biznesowej w Internecie — niezależnie od tego, czy jest to jednostronicowa witryna internetowa, sklep e-commerce czy profil w mediach społecznościowych. Dzięki rozsądnym budżetom i kreatywności marketingowej firmy każdej wielkości mogą uruchamiać globalne kampanie marketingowe i przyciągać więcej klientów bez dedykowanych zespołów marketingowych.

Właśnie dlatego muszą wiedzieć co to strategia marketingowa o zasięgu globalnym, aby zrobić to mądrze i nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Chcąc z tego skorzystać w pierwszej kolejności przeanalizuj, skąd pochodzą Twoje segmenty rynku i wybierz regiony, w których masz największe możliwości biznesowe.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
22 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *