Przed internetem tylko niewielka ilość firm, które odniosły potężny sukces, potrzebowała globalnych strategii marketingowych. Były to największe nazwiska w biznesie, działające na rynkach międzynarodowych z pracownikami rozsianymi po całym świecie. Dzisiaj jest inaczej, a coraz więcej właścicieli firm zadaje sobie pytanie: globalna strategia marketingowa co to? Jeśli jesteś wśród nich – czytaj dalej.
Globalna strategia marketingowa – co to?
Globalna strategia marketingowa to ogólna strategia marketingowa mająca na celu rozszerzenie działalności na rynki na całym świecie. Jest punktem odniesienia dla lokalnych planów marketingowych, co pozwala dotrzeć do różnych regionów i nowych rynków.
Jakie komponenty musi zawierać globalna strategia marketingowa?
- analiza,
- planowanie,
- śledzenie wyników,
- zbieranie sugestii.
Analizując co to strategia marketingowa w ujęciu globalnym – pamiętaj, że wymaga ona dostosowania ogólnej strategii marketingowej firmy i stylu marki do kultury w każdym kraju lub regionie, w którym zamierzasz prowadzić działalność. Twoja strategia powinna mieć na celu zwiększenie globalnej świadomości marki, zdobycie przewagi konkurencyjnej i prezentowania Twojej firmy jako wartościowego rozwiązania dla klientów bez względu na zakątek świata, w którym ich znajdziesz.
Dlaczego globalna strategia marketingowa może mieć znaczenie dla Twojej firmy?
Internet umożliwia każdemu stworzenie obecności biznesowej w Internecie — niezależnie od tego, czy jest to jednostronicowa witryna internetowa, sklep e-commerce czy profil w mediach społecznościowych. Dzięki rozsądnym budżetom i kreatywności marketingowej firmy każdej wielkości mogą uruchamiać globalne kampanie marketingowe i przyciągać więcej klientów bez dedykowanych zespołów marketingowych.
Właśnie dlatego muszą wiedzieć co to strategia marketingowa o zasięgu globalnym, aby zrobić to mądrze i nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Chcąc z tego skorzystać w pierwszej kolejności przeanalizuj, skąd pochodzą Twoje segmenty rynku i wybierz regiony, w których masz największe możliwości biznesowe.