Inne

Jak napisać wstęp w artykule?

• Zakładki: 49


Trudno wyobrazić sobie dobry artykuł napisany w prawidłowy sposób bez wstępu. Tak zwany lead bądź zajawka to ten fragment artykułu, który ma zachęcić czytelników do zapoznania się z jego całością. Od jakości wstępu zależy więc, czy Internauta zdecyduje się w ogóle czytać dalej, pozostając na stronie, czy też opuści ją. Lead jest jedną z ważniejszych części artykułu dlatego nigdy nie należy podchodzić do niego lekceważąco.

Jak powinien być zbudowany wstęp?

Pisząc wstęp do artykułu, musisz pamiętać o tym, że powinien on mieć konkretną budowę. Bardzo ważna jest jego długość. Zbyt krótki nie będzie niósł ze sobą żadnej treści, zbyt długi może być nużący dla czytelnika. Specjaliści podkreślają, że najlepsze leady to te, których długość wynosi około 500 znaków ze spacjami. Co ważne, niezwykle istotne jest, aby posługiwać się prostymi, zrozumiałymi zdaniami. Jeśli wstęp będzie zawierał zdania, których czytelnik nie zrozumie, najpewniej opuści on stronę, nie czytając całości artykułu. Nie o taki efekt chodzi.

Co zamieścić w leadzie, aby zachęcić do lektury całego artykułu?

Lead będzie chwytliwy, jeśli będzie zawierał elementy przyciągające uwagę. Tym, co na ogół sprawdza się naprawdę dobrze są liczby. Większość z nas uwielbia konkretne dane, a do takich zalicza się te w formie liczbowej. Co więcej, od razu rzucają się one w oczy, sprawiając, że artykuł oceniany jest jako dużo bardziej profesjonalny. Świetnie sprawdzają się także fakty, które wzbudzają ciekawość, intrygują, czy wręcz szokują. Nie sprawdzą się one jednak zawsze. W niektórych przypadkach zdecydowanie lepszym posunięciem jest odwołanie się do historii, która zakończyła się happy endem. Sukcesy innych są dla nas inspirujące, lubimy o nich czytać. W leadzie bardzo dobrze sprawdzają się także pytania. Ich zastosowanie to świetny sposób na wzbudzenie ciekawości w czytelniku, a tym samym zmotywowanie go do przeczytania całego artykułu. Dobrym posunięciem jest także odwoływanie się do korzyści, które czytelnik może osiągnąć, czytając naszą publikację.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
50 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *