SEO

W jaki sposób zorganizować stopkę strony internetowej?

• Zakładki: 24


Strona internetowa posiada ciekawą strukturę umożliwiającą optymalizację konwersji sprzedaży na naprawdę wielu poziomach. Stopka strony internetowej to niedoceniane narzędzie marketingowe realnie wpływające na odbiór marki. Co warto umieścić w stopce strony internetowej? W jaki sposób podejść prawidłowo do kreacji marketingowej? Czy stopka to obowiązkowe pole na wszystkich portalach? Poniżej kilka praktycznych wyjaśnień.

W jaki sposób stopka strony internetowej wpływa na konwersję odwiedzin użytkowników?

Przede wszystkim stopka strony internetowej to prosta, najczęściej dolna pozycja witryny informująca o danych kontaktowych, czasami o nowościach i zapraszająca do skorzystania z oferty. Jeżeli klient szuka aktualnego adresu warto od razu wskazać takie dane w stopce, czasami z odniesieniem do newslettera lub cennika. Ze stopki można przekierować potencjalnego klienta do najważniejszych działów serwisu sprzedażowego w celu ułatwienia nawigacji. Dobrze zaprojektowane menu zwiększa wyraźnie poziom konwersji, co potwierdzają badania marketingowe prowadzone z reguły przez wyspecjalizowane agencje interaktywne. W stopce przydadzą się linki, ale bez przesady. Trzeba się skupić na najważniejszych informacjach, krytycznych z punktu widzenia sprzedaży i pobudzania zainteresowania. Źle zaprojektowana stopka strony internetowej najczęściej przesadza z linkami i charakteryzuje się brakiem czytelności i nie posiada wymaganej hierarchii.

Dlaczego warto skupić się na rozwoju stopki strony internetowej?

  • ciekawe narzędzie marketingowe,
                  
  • szansa na umieszczenie dodatkowych linków,
                  
  • przekazanie aktualnych danych firmowych w szybki sposób,
                  
  • przypomnienie o nowościach oraz o zapisie do newslettera.      

Kiedy stopka strony internetowej działa najlepiej?

Czytelna stopka strony internetowej to najważniejszy cel każdego administratora portalu sprzedażowego, ale też hobbystycznego. Prosty dostęp do danych kontaktowych okazuje się często zbawienny dla wygenerowania większej sprzedaży. Warto oczywiście powiązać stopkę z narzędziami analitycznymi i śledzić wyniki konwersji.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
50 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *