Nawet dziś wciąż wiele osób błędnie zakłada, że efektywne pozycjonowanie polega na wprowadzeniu kilku jednorazowych korekt za każdym razem, gdy Google aktualizuje swoje algorytmy. W rzeczywistości SEO to złożony i czasochłonny proces. Nic więc dziwnego, że istnieje wiele problemów, które mogą wpłynąć na wydajność SEO witryny i wymagają one różnych umiejętności redakcyjnych i technicznych. Tak, optymalizacja słów kluczowych i pisanie treści są ważne, ale praca na tym się nie kończy!
Czym jest efektywne pozycjonowanie strony?
Zanim przejdziemy do sedna sprawy, przypomnijmy sobie podstawy. Zasadniczo SEO to zestaw technik, które pomagają wyszukiwarkom, takim jak Google, określać jakość Twojej witryny i wyświetlać ją w wynikach wyszukiwania na podstawie żądań użytkowników. Jako takie efektywne pozycjonowanie pomaga Ci zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki nie ułatwiają tego zadania, bo wykorzystują różne czynniki, aby ocenić trafność Twojej witryny.
Co ma wpływ na efektywne pozycjonowanie strony?
- czy słowa kluczowe znajdują się w tagach i treści Twojej strony,
- czy Twoja witryna ma szanowany autorytet domeny.
Innymi słowy, efektywne pozycjonowanie wymaga tego, by posiadać witrynę wysokiej jakości, która odpowiada na pytanie zadane przez użytkownika.
Zdublowana treść vs. efektywne pozycjonowanie
Podobnie jak nauczyciele, wyszukiwarki nienawidzą plagiatu i mogą go bardzo łatwo wykryć. Dlatego należy za wszelką cenę unikać powielania treści w witrynie: jeśli jedna z Twoich stron zawiera blok tekstu, który wyszukiwarka znajdzie również w innej witrynie, wyszukiwarka nie wyświetli Twojej strony w wynikach wyszukiwania lub będzie skłonnym do sklasyfikowania Cię na dalszym miejscu, a Twoje starania o efektywne pozycjonowanie pójdą na marne.
Owszem, kuszące może być skopiowanie i wklejenie treści z innej strony, aby dodać ją na przykład do artykułu na blogu, ale pamiętaj, że konsekwencje tego będą miały wpływ na Twoje SEO. Efektywne pozycjonowanie to praca wymagająca doświadczenia, dyscypliny i cierpliwości, dlatego większość firm pozostawia ją specjalistom.