SEO

Co to jest SEO PR?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 389

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, należy pamiętać, że ważne jest nie tylko to, jak sklep się prezentuje i jak przekonywujące są opisy oferowanych przez niego produktów. Niezbędne są odpowiednie działania, które sprawiają, że sklep jest dobrze widoczny w sieci. Pomocne są w tym narzędzia SEO PR, dzięki którym można osiągnąć sukces. Pod terminem SEO PR kryje się kompleks działań, które stanowią połączenie SEO oraz Public Relations. Podejmowane są one po to, aby wizerunek sklepu internetowego w wyszukiwarce był jak najlepszy. Przekłada się to bowiem na liczbę wejść i współczynnik konwersji na właściwym poziomie.

Co to jest SEO PR?

Zacznijmy od wyjaśnienia co to SEO PR. Jak już wspomnieliśmy, są to działania, w których łączy się SEO i Public Relations. Wchodzą one w całą strategię e-marketingową sklepu. Opierają się przede wszystkim na materiałach PR, w których znajduje się odpowiednia ilość słów kluczowych. SEO PR obejmuje takie działania, jak:

  • content marketing;
  • publikowanie treści w innych serwisach;
  • tworzenie i promowanie pozytywnych treści dotyczących marki bądź sklepu;
  • nieustanne monitorowanie tego, czy podjęte działania przynoszą oczekiwane rezultaty.

Do tego dochodzi prowadzenie profili w różnych mediach społecznościowych, co obecnie jest absolutnym must have dla każdego sklepu internetowego, który chce odnieść sukces na rynku.

Od czego zaczynają się działania SEO PR?

Narzędzia SEO PR są bardzo różne. Absolutną podstawą podejmowanych działań jest jednak określenie grupy docelowej. Jeśli nie wiemy, do kogo kierujemy swoje produkty i działania reklamowe, trudno liczyć na osiągnięcie sukcesy. Dobrym rozwiązaniem przed wdrożeniem jakichkolwiek bardziej fachowych działań jest zbadanie grupy, która ma korzystać z naszej oferty. Należy zapytać o oczekiwania, dowiedzieć się, jak członkowie grupy szukają tego, co wzbudza ich zainteresowanie. Warto także zapytać o najczęściej używane słowa kluczowe. Posiadanie tych danych pozwala na lepszy wybór zarówno miejsca, w którym publikować będziemy materiały, jak i stosowanych słów kluczowych.

Jak wybrać słowa kluczowe?

Bardzo ważny dla jakości podejmowanych działań jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Oczywiście można pokusić się o ich samodzielne sprawdzenie, ale efekt może okazać się daleki od ideału. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fachowców, którzy posiadają odpowiednie narzędzia SEO PR. Pozwalają one na dobór odpowiednich słów kluczowych, których zastosowanie przyniesie oczekiwany efekt. Warto pamiętać, że bez fraz trudno mówić o skutecznych działaniach z zakresu SEO PR. Do fraz, które koniecznie należy uwzględnić zalicza się te stanowiące połączenie nazwy sklepu z takimi dodatkami, jak:

  • opinie;
  • promocja.

Dobrym wyborem jest także połączenie nazwy sklepu z najbardziej popularnym produktem. Uwzględnienie fraz w publikowanych treściach pozwoli na skuteczne zwiększenie widoczności sklepu w sieci.

Co powinna obejmować optymalizacja treści znajdujących się na stronie?

Kiedy wiemy już co to SEO PR, warto nieco uwagi poświęcić kwestii optymalizacji treści już znajdujących się na stronie, a także tych, które dopiero się na niej znajdą. Należy pamiętać, że odpowiednio sformułowany musi być tytuł artykułu, ważne jest, aby słowa kluczowe zostały wyróżnione. Tym, czego nie można pominąć jest meta title oraz meta description. Specjaliści zajmujący się SEO PR doskonale wiedzą, jakich zasad przestrzegać, aby te elementy zgodne były z działaniami SEO. I tak na przykład meta description nie powinien być dłuższy niż 150 – 160 znaków. Ważne jest, aby jasno wskazywał na tematykę strony. Zasady te powinny być stosowane do wszystkich tekstów na stronie – zarówno obecnych, jak i przyszłych.

Gdzie publikować teksty, aby działania SEO PR były skuteczne?

Kiedy wiemy co to jest SEO PR, powinniśmy wiedzieć też gdzie publikować różnego rodzaju treści, aby przyniosły one oczekiwany efekt. Duży wpływ na wybór miejsca ma grupa, do której chcemy dotrzeć. Co innego wybierzemy bowiem w przypadku nastolatków, a co innego wówczas, gdy nasi klienci to przede wszystkim seniorzy. Do miejsc, które sprawdzają się naprawdę dobrze liczą się:

  • blogi firmowe;
  • serwisy społecznościowe;
  • portale branżowe;
  • biura prasowe.

Jeśli chcemy być postrzegani jako firma ekspercka, bardzo dobrym wyborem są portale branżowe. Oczywiście trzeba pamiętać, że tekst spełni swoją rolę jedynie wówczas, gdy zostanie opublikowany w serwisie zgodnym z branżą, w której działamy. Dużą popularnością cieszą się blogi firmowe, które są miejscem, na którym można prezentować oferowane produkty. Takie narzędzia SEO PR sprawdzają się naprawdę bardzo dobrze.

Decydując się na SEO PR, warto pamiętać, że można działania z tego zakresu wdrażać samodzielnie, ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług fachowców. Specjaliści wiedzą co to SEO PR, znają wszystkie zasady, które nim rządzą, dysponują wiedzą, umiejętnościami i narzędziami niezbędnymi do tego, aby pracować skutecznie.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
356 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *