Marketing internetowy cały czas się zmienia. Wynika to nie tylko z rozwijającej się technologii, ale także tego, że zmieniają się zwyczaje, oczekiwania i zachowania użytkowników. W efekcie strony www to kolejny trendy, które kreowane są przez wielu specjalistów. Tym, co w ostatnim czasie zyskało na popularności jest SXO, czyli Search Experience Optimization. To szereg działań, w których łączy się SEO z UX, doprowadzając do osiągnięcia szeregu korzyści. Zobaczmy czym dokładnie jest SXO.
Na czym polega SXO?
Jak wspomnieliśmy we wstępie, SXO to połączenie SEO oraz UX. SEO to działania zmierzające do tego, aby strona była pozytywnie oceniana przez wyszukiwarkę, a tym samym zajmowała w niej wysoką pozycję. Chodzi o widoczność witryny – im wyższe jest jej miejsce, tym większe szanse na to, że będzie ona licznie odwiedzana przez Internautów. Z kolei UX to działania zorientowane na doświadczenie użytkownika. Chodzi o tworzenie takich stron internetowych, które będą:
- użyteczne;
- funkcjonalne;
- przyjazne.
To właśnie z takich witryn użytkownicy chcą korzystać. Połączenie SEO i UX sprawia, że powstają witryny, na które użytkownicy trafiają za pomocą organicznych wyników wyszukiwania. Strony te wzbudzają w nich pozytywne emocje. Stawiając na SXO, możesz być pewny, że Twoja bezsensowna walka z konkurencją się skończy. To dobry wybór, jeśli zależy Ci na tym, aby rozprawić się z małym ruchem na stronie, a także skutecznie zwiększyć sprzedaż.
Innowacyjne podejście do tworzenia stron www
SXO to niezwykle innowacyjne podejście do projektowania stron internetowych. Łączy w sobie korzyści, jakie przynosi dobrze wykonane pozycjonowanie z tymi wynikającymi z projektowania UX. Jednocześnie przyczynia się do maksymalizacji konwersji, a więc tego, na czym najbardziej zależy właścicielowi witryny. SXO zakłada, że wejście Internauty na stronę www ma być spersonalizowanym doświadczeniem, które wzbudza szereg pozytywnych emocji. Jeśli chcesz w sieci odnieść prawdziwy sukces, SXO to naprawdę bardzo dobry wybór.