Marketing Internetowy

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki?

• Zakładki: 38


Prowadzenie działalności gospodarczej, szczególnie w niektórych sektorach to niezwykle trudne zadanie. Jeżeli właściciel przedsięwzięcia biznesowego nie trafi z marką albo pomyli się w ocenie potencjału grupy docelowej może nigdy nie wyjść ze stagnacji ekonomicznej. Z tego powodu rebranding marki to bardzo ciekawe założenie, ponieważ pozwala na zachowanie całej struktury, know how, kapitału ludzkiego, ale pod zupełnie nowym, świeżym szyldem. Co doświadczenia biznesowe mówią o skuteczności rebrandingu? Kiedy warto wykorzystać takie narzędzie? Jak zmienia preferencje konsumentów i jakimi zaletami się charakteryzuje? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

O co chodzi w rebrandingu marki?

Profesjonalny rebranding marki to bardzo interesujące narzędzie, ponieważ z doświadczenia biznesowego i wielu badań wynika jedno. Klienci szybko zapominają poprzedni szyld i skupiają się na nowych oznaczeniach, na odświeżonej księdze znaku i zwracają przede wszystkim na jakość obsługi klienta. Rozpoczęcie biznesu pod nową marką, oryginalnym szyldem, w zupełnie innym wydaniu to szansa na poprawienie zysków i na przedstawienie się kolejnym grupom klientów z nieco innej perspektywy. Niektóre firmy dopiero po pewnym czasie dochodzą do wniosku, że chcą się specjalizować w takich, a nie innych usługach. Rebranding marki umożliwia skupienie się na najbardziej zyskownych produktach i usługach i pozwala na odrzucenie rzeczy nieistotnych w ofercie. Rebranding marki to też opcja zwiększenia statusu działalności gospodarczej. Marki luksusowe posiadają często niezwykle wysokie marże i produkty niewiele odstające jakością od tańszej konkurencji, ale jednak zarabiają najwięcej. Budowanie świadomości marki to trudne zadanie, a większość konsumentów lubi nowe starty, promocje dla nowych klientów i odświeżony wizerunek, co pokazują wyraźnie badania marketingowe prowadzone na całym świecie.

Dlaczego warto odświeżyć markę?

Profesjonalne odświeżenie marki przekłada się najczęściej na większe zyski, ale wymaga prowadzenia regularnych analiz efektywności.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
48 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *