Prowadzenie działalności gospodarczej, szczególnie w niektórych sektorach to niezwykle trudne zadanie. Jeżeli właściciel przedsięwzięcia biznesowego nie trafi z marką albo pomyli się w ocenie potencjału grupy docelowej może nigdy nie wyjść ze stagnacji ekonomicznej. Z tego powodu rebranding marki to bardzo ciekawe założenie, ponieważ pozwala na zachowanie całej struktury, know how, kapitału ludzkiego, ale pod zupełnie nowym, świeżym szyldem. Co doświadczenia biznesowe mówią o skuteczności rebrandingu? Kiedy warto wykorzystać takie narzędzie? Jak zmienia preferencje konsumentów i jakimi zaletami się charakteryzuje? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.
O co chodzi w rebrandingu marki?
Profesjonalny rebranding marki to bardzo interesujące narzędzie, ponieważ z doświadczenia biznesowego i wielu badań wynika jedno. Klienci szybko zapominają poprzedni szyld i skupiają się na nowych oznaczeniach, na odświeżonej księdze znaku i zwracają przede wszystkim na jakość obsługi klienta. Rozpoczęcie biznesu pod nową marką, oryginalnym szyldem, w zupełnie innym wydaniu to szansa na poprawienie zysków i na przedstawienie się kolejnym grupom klientów z nieco innej perspektywy. Niektóre firmy dopiero po pewnym czasie dochodzą do wniosku, że chcą się specjalizować w takich, a nie innych usługach. Rebranding marki umożliwia skupienie się na najbardziej zyskownych produktach i usługach i pozwala na odrzucenie rzeczy nieistotnych w ofercie. Rebranding marki to też opcja zwiększenia statusu działalności gospodarczej. Marki luksusowe posiadają często niezwykle wysokie marże i produkty niewiele odstające jakością od tańszej konkurencji, ale jednak zarabiają najwięcej. Budowanie świadomości marki to trudne zadanie, a większość konsumentów lubi nowe starty, promocje dla nowych klientów i odświeżony wizerunek, co pokazują wyraźnie badania marketingowe prowadzone na całym świecie.
Dlaczego warto odświeżyć markę?
Profesjonalne odświeżenie marki przekłada się najczęściej na większe zyski, ale wymaga prowadzenia regularnych analiz efektywności.