SEO

Dlaczego warto zadbać o jakościową strukturę serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania?

• Zakładki: 19


Właściciele stron internetowych chcą najczęściej wygenerować możliwie największy ruch na witrynie, a to wymaga optymalizacji oraz wprowadzenia strategii długoterminowego pozycjonowania, bez którego nie ma mowy o zdobyciu popularności. Adres kanoniczny i określenie właściwej struktury portalu pod wyniki wyszukiwania to szansa na uniknięcie problemów ze zduplikowanymi adresami. Co warto wiedzieć o adresie kanonicznym, o jakościowej strukturze serwisu internetowego oraz o problematyce zduplikowanej treści? Poniżej kilka praktycznych wyjaśnień.

Jakie znaczenie posiada adres kanoniczny?

Można powiedzieć, że adres kanoniczny to jeden z fundamentów SEO, ponieważ jasno wskazuje robotom monitorującym internet główną reprezentację w postaci podstron. Jeżeli na danym serwisie znajduje się sporo duplikatów, a to jednak dość popularne przy prowadzeniu sklepów internetowych i niektórych serwisów medialnych adres kanoniczny zabezpiecza administratora przed negatywnymi konsekwencjami w procesie indeksacji. Pamiętaj, że wyszukiwarka wyświetla treść oryginalną, pierwszą, a nie duplikaty. Chcesz uniknąć duplikacji? Zacznij wykorzystywać profesjonalnie adres kanoniczny. Kolejna kwestia dotyczy zachowania maksymalnej unikalności treści na każdym portalu. Im bardziej unikalne publikacje i opisy na stronie internetowej, tym lepiej dla zwiększania pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe.

Dlaczego warto stosować adres kanoniczny?

  • narzędzie ochraniające, nawet przed przypadkowym zduplikowanym contentem,
                  
  • jasna informacja dla robota wyszukiwarki, którą treść powinien uwzględnić w wynikach,
                  
  • strona kanoniczna to strona priorytetowa pod wyniki wyszukiwania, można powiedzieć najważniejsza,
                  
  • adres kanoniczny przydaje się do lepszej organizacji strony, nawet dla administratora.              

Czy duplicate content to duże zagrożenie?

Niestety tak i pamiętaj, że czasami konkurencja zabiera opisy produktów i kategorii i samodzielnie ustawia adres kanoniczny, żeby szybciej wyróżnić się w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu warto poważnie podejść do oznaczania podstron i stron priorytetowych przy prowadzeniu działalności w sieci. To realna ochrona przed negatywnymi praktykami konkurencji..

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
49 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *