Właściciele stron internetowych chcą najczęściej wygenerować możliwie największy ruch na witrynie, a to wymaga optymalizacji oraz wprowadzenia strategii długoterminowego pozycjonowania, bez którego nie ma mowy o zdobyciu popularności. Adres kanoniczny i określenie właściwej struktury portalu pod wyniki wyszukiwania to szansa na uniknięcie problemów ze zduplikowanymi adresami. Co warto wiedzieć o adresie kanonicznym, o jakościowej strukturze serwisu internetowego oraz o problematyce zduplikowanej treści? Poniżej kilka praktycznych wyjaśnień.
Jakie znaczenie posiada adres kanoniczny?
Można powiedzieć, że adres kanoniczny to jeden z fundamentów SEO, ponieważ jasno wskazuje robotom monitorującym internet główną reprezentację w postaci podstron. Jeżeli na danym serwisie znajduje się sporo duplikatów, a to jednak dość popularne przy prowadzeniu sklepów internetowych i niektórych serwisów medialnych adres kanoniczny zabezpiecza administratora przed negatywnymi konsekwencjami w procesie indeksacji. Pamiętaj, że wyszukiwarka wyświetla treść oryginalną, pierwszą, a nie duplikaty. Chcesz uniknąć duplikacji? Zacznij wykorzystywać profesjonalnie adres kanoniczny. Kolejna kwestia dotyczy zachowania maksymalnej unikalności treści na każdym portalu. Im bardziej unikalne publikacje i opisy na stronie internetowej, tym lepiej dla zwiększania pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe.
Dlaczego warto stosować adres kanoniczny?
- narzędzie ochraniające, nawet przed przypadkowym zduplikowanym contentem,
- jasna informacja dla robota wyszukiwarki, którą treść powinien uwzględnić w wynikach,
- strona kanoniczna to strona priorytetowa pod wyniki wyszukiwania, można powiedzieć najważniejsza,
- adres kanoniczny przydaje się do lepszej organizacji strony, nawet dla administratora.
Czy duplicate content to duże zagrożenie?
Niestety tak i pamiętaj, że czasami konkurencja zabiera opisy produktów i kategorii i samodzielnie ustawia adres kanoniczny, żeby szybciej wyróżnić się w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu warto poważnie podejść do oznaczania podstron i stron priorytetowych przy prowadzeniu działalności w sieci. To realna ochrona przed negatywnymi praktykami konkurencji..