SEO

Jak uniknąć nałożenia filtra Google?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 67

Google jest kluczową wyszukiwarką na krajowym rynku. Z tego powodu, gdy zostanie zastosowany filtr Google, wówczas będzie to bardzo negatywnie wpływało na witrynę. Warto wiedzieć, w jakich sytuacjach może być on nałożony.

Dla każdej strony internetowej ruch organiczny z Google jest istotny. Pozwala on pozyskiwać nowych użytkowników. Jednak realizowanie działań, które mają na celu poprawienie pozycji strony internetowej w przestrzeni Internetu, może prowadzić do problemów związanych z filtrami nałożonymi przez Google. Z tego powodu warto wiedzieć, w jakich sytuacjach może to nastąpić.

Filtry Google mogą być nałożone:

  • ręcznie,
  • przez algorytm.

W celu uniknięcia nałożenia filtrów przez wyszukiwarkę trzeba odpowiednio realizować optymalizację witryny. Konieczne jest przestrzeganie zasad, które ustalone są przez Google. Natomiast, gdy dojdzie do nałożenia filtrów na stronę to, w jaki sposób będzie się można o tym dowiedzieć, zależy od jego rodzaju. W przypadku ręcznego informację uzyska się w panelu Google Search Console. Pozwoli to szybciej na niego zareagować. Nieco trudniej jest zauważyć filtr Google nałożony przez algorytm.

Jak zorientować się, że nałożony jest algorytmiczny filtr Google?

Spadki widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania mogą być wskazówką, że nałożony został na nią filtr. Jednak ustalenie, czy miało to miejsce, będzie wymagać przeprowadzenia audytu strony. Konieczne jest zastosowanie także wyspecjalizowanych narzędzi SEO. Jednak, nawet gdy ustali się, że filtr Google został nałożony, jego usunięcie będzie trudne. Po optymalizacji strony często trzeba będzie czekać nawet kilka miesięcy, aż przestanie on działać. Z tego powodu przede wszystkim warto unikać stosowania działań, które mogłyby doprowadzić do nałożenia filtrów. Konieczne jest między innymi dbanie o prawidłowe stosowanie słów kluczowych w witrynie czy jakość treści. Unikać należy kopiowania. Strona internetowa powinna być łatwa do nawigacji, co wymaga unikania stosowania nadmiernej ilości reklam.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
47 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *