Czy Twoja firma potrzebuje marketingu internetowego? A może przeznaczenie budżetu reklamowego na ten rodzaj promocji stanowi zbędny wydatek? Sprawdź, jakie działania mogą wchodzić w skład marketingu internetowego oraz jakiego rodzaju firmy skorzystają z takich działań. Jeśli jesteś właścicielem bądź zarządcą jednej z nich, wyrusz na podbój klientów w internecie!
Marketing internetowy… czyli co?
Poprzez marketing internetowy rozumie się działania różnego typu. W jego skład wchodzą m.in.: opieka nad stroną internetową (SEO on-site, czyli rozbudowa witryny, optymalizacja techniczna i content marketing), pozyskiwanie linków z wartościowych serwisów, pisanie artykułów sponsorowanych (z linkami lub czysto wizerunkowych), SEO PR (pozycjonowanie treści wyrażających dobre opinie o firmie), tworzenie treści poza stroną, prowadzenie kampanii reklamowych (m.in. Google Ads, Facebook Ads), współpraca z influencerami, prowadzenie profili w social media.
Dla kogo jest marketing internetowy?
Prowadzenie działań promocyjnych w internecie jest korzystne dla każdej firmy, która oferuje produkty lub usługi online. Jeżeli posiadasz sklep internetowy lub umożliwiasz zapis na usługi poprzez stronę internetową, powinieneś rozważyć skorzystanie z tego rodzaju marketingu. Nawet jeśli nie masz strony, marketing internetowy pozwoli Ci rozbudować profil w social media i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. W sieci masz niemal nieograniczony dostęp do ludzi.
Na marketingu w internecie skorzystają jednak nie tylko firmy z branży e-commerce. Nawet jeśli nie sprzedajesz online, w sieci możesz dać się poznać. Właściciel lokalnego sklepiku osiedlowego, który działa od kilkudziesięciu lat i nie narzeka na brak klientów, nie potrzebuje marketingu internetowego. Za to osoba, która planuje otwarcie takiego sklepiku lub właśnie to zrobiła, zdecydowanie skorzysta na byciu w sieci – dotrze do mieszkańców osiedla, np. poprzez reklamy na Facebooku, i skłoni do wstąpienia na zakupy.
Jakie formy promocji w internecie wybrać?
Warto wiedzieć, że nie tylko sam marketing internetowy nie jest dla wszystkich firm, ale także że nie wszystkie działania przysłużą się danej firmie. Przykładowo prowadzenie profilu w social media zakładu pogrzebowego, kancelarii prawnej czy serwisu maszyn rolniczych raczej nie przyniesie spektakularnych rezultatów. Takim biznesom niewielką korzyść przyniosą także reklamy na Facebooku. Co innego reklamy w Google – one będą właściwym wyborem.
Większości stron internetowych należących do firm z branży e-commerce przyda się pozycjonowanie (SEO). Zarówno działania podejmowane na stronie, jak i pozyskiwanie linków z zewnątrz przysłużą się lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania. Warto też wypróbować SEO PR, content marketing poza stroną (np. artykuły sponsorowane) oraz coraz atrakcyjniejszą współpracę z influencerami.
Przedstaw sytuację swojej firmy specjalistom i zapytaj, jakiego rodzaju działania Ci doradzają. Skorzystaj z darmowej wyceny kilku firm, w końcu chodzi o Twój sukces komercyjny!