Marketing Internetowy

Komu potrzebny jest marketing internetowy?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Zakładki: 614

Czy Twoja firma potrzebuje marketingu internetowego? A może przeznaczenie budżetu reklamowego na ten rodzaj promocji stanowi zbędny wydatek? Sprawdź, jakie działania mogą wchodzić w skład marketingu internetowego oraz jakiego rodzaju firmy skorzystają z takich działań. Jeśli jesteś właścicielem bądź zarządcą jednej z nich, wyrusz na podbój klientów w internecie!

Marketing internetowy… czyli co?

Poprzez marketing internetowy rozumie się działania różnego typu. W jego skład wchodzą m.in.: opieka nad stroną internetową (SEO on-site, czyli rozbudowa witryny, optymalizacja techniczna i content marketing), pozyskiwanie linków z wartościowych serwisów, pisanie artykułów sponsorowanych (z linkami lub czysto wizerunkowych), SEO PR (pozycjonowanie treści wyrażających dobre opinie o firmie), tworzenie treści poza stroną, prowadzenie kampanii reklamowych (m.in. Google Ads, Facebook Ads), współpraca z influencerami, prowadzenie profili w social media.

Dla kogo jest marketing internetowy?

Prowadzenie działań promocyjnych w internecie jest korzystne dla każdej firmy, która oferuje produkty lub usługi online. Jeżeli posiadasz sklep internetowy lub umożliwiasz zapis na usługi poprzez stronę internetową, powinieneś rozważyć skorzystanie z tego rodzaju marketingu. Nawet jeśli nie masz strony, marketing internetowy pozwoli Ci rozbudować profil w social media i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. W sieci masz niemal nieograniczony dostęp do ludzi.

Na marketingu w internecie skorzystają jednak nie tylko firmy z branży e-commerce. Nawet jeśli nie sprzedajesz online, w sieci możesz dać się poznać. Właściciel lokalnego sklepiku osiedlowego, który działa od kilkudziesięciu lat i nie narzeka na brak klientów, nie potrzebuje marketingu internetowego. Za to osoba, która planuje otwarcie takiego sklepiku lub właśnie to zrobiła, zdecydowanie skorzysta na byciu w sieci – dotrze do mieszkańców osiedla, np. poprzez reklamy na Facebooku, i skłoni do wstąpienia na zakupy.

Jakie formy promocji w internecie wybrać?

Warto wiedzieć, że nie tylko sam marketing internetowy nie jest dla wszystkich firm, ale także że nie wszystkie działania przysłużą się danej firmie. Przykładowo prowadzenie profilu w social media zakładu pogrzebowego, kancelarii prawnej czy serwisu maszyn rolniczych raczej nie przyniesie spektakularnych rezultatów. Takim biznesom niewielką korzyść przyniosą także reklamy na Facebooku. Co innego reklamy w Google – one będą właściwym wyborem.

Większości stron internetowych należących do firm z branży e-commerce przyda się pozycjonowanie (SEO). Zarówno działania podejmowane na stronie, jak i pozyskiwanie linków z zewnątrz przysłużą się lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania. Warto też wypróbować SEO PR, content marketing poza stroną (np. artykuły sponsorowane) oraz coraz atrakcyjniejszą współpracę z influencerami.

Przedstaw sytuację swojej firmy specjalistom i zapytaj, jakiego rodzaju działania Ci doradzają. Skorzystaj z darmowej wyceny kilku firm, w końcu chodzi o Twój sukces komercyjny!

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
693 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *