SEO

Skuteczne pozycjonowanie strony www

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.

• Bookmarks: 604

Search engine optimization, czyli SEO (pozycjonowanie) to szereg działań, które podejmowane są po to, aby witryna była lepiej widoczna wśród wyników wyszukiwarek. Jeśli pozycjonowanie stron www zostanie wykonane dobrze, można być pewnym, że witryny będą zajmowały wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, a tym samym szanse na to, że będą one odwiedzane przez Internautów będą większe. Obecnie Google najwyżej oceniają te strony, które są dobrze zoptymalizowane, a jednocześnie wpisują się w oczekiwania i potrzeby użytkowników. Inwestując w pozycjonowanie, zwiększa się swoje szanse na osiągnięcie sukcesu. Bez pozycjonowania trudno obecnie liczyć na odpowiedni ruch na stronie.

Po co przeprowadza się pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie to obecnie obowiązkowe działania marketingowe. Ich podstawowym celem jest zajęcie przez stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszystko odnosi się oczywiście do określonych słów kluczowych. Aby udało się osiągnąć oczekiwany efekt, należy tak stworzyć stronę, aby była ona zgodna z algorytmami wyszukiwarek. Musi ona wpisywać się w sposób, w jaki analizowane są treści na stronie. Optymalizując witrynę do potrzeb wyszukiwarek, zyskujemy:

  • większy autorytet witryny;
  • wartościowe treści;
  • wyeliminowanie tego, co przyczynia się do obniżenia autorytetu strony.

Skuteczne pozycjonowanie strony www sprawia, że pytania zadawane w wyszukiwarce skutkują pojawieniem się konkretnych odpowiedzi satysfakcjonujących użytkowników. W efekcie wchodzą oni na stronę, a przecież to jest potrzebne do tego, aby podjęli oczekiwane przez właściciela witryny działania.

Jakie są dwa główne działy pozycjonowania?

Jeśli szukamy odpowiedzi na pytanie jak skutecznie pozycjonować strony www, warto wspomnieć o dwóch głównych działach pozycjonowania. Wyróżnia się:

  • SEO on-site;
  • SEO off-site.

Rozróżnienie to wiąże się z podejmowaniem różnych działań w zależności od tego, na jaki rodzaj pozycjonowania się decydujemy.

Pozycjonowanie on-site

Są to wszystkie działania, które wykonywane są w obrębie witryny. Aby można było je przeprowadzić, należy dysponować dostępem do strony. Na tym etapie bardzo ważne jest wykonanie optymalizacji witryny. W tym celu należy zatroszczyć się o:

  • odpowiedni adres URL;
  • prawidłowe opisanie plików graficznych;
  • odpowiednią strukturę kodu strony;
  • właściwie dobrane meta tagi.

Następnie przychodzi kolej na przygotowanie contentu. Dobry tekst jest wystarczająco długi, zawiera nagłówki i nasycony jest frazami kluczowymi. Są to elementy, które wyszukiwarki Google biorą pod uwagę, oceniając atrakcyjność witryny. Dobrze wykonane pozycjonowanie strony www zawsze uwzględnia więc te elementy. Tworząc witrynę, należy pamiętać, że powinna ona być przejrzysta i przyjazna dla Internautów. Wówczas Google na pewno oceni ją wysoko.

Pozycjonowanie off-site

Tym terminem określa się te czynności pozycjonujące, które skoncentrowane są poza stroną. Do tych działań zalicza się między innymi pozyskiwanie linków zewnętrznych. Skuteczne pozycjonowanie strony www wymaga stworzenia sieci odniesień, które będą przenosiły do naszej strony. W tym przypadku należy pamiętać, że oceniana jest zarówno ilość linków, jak i ich jakość. Generalnie zasada jest prosta: jeśli stawiamy na wiarygodne źródło, to im więcej linków, tym oczywiście lepiej. Najlepszy efekt dają te linki, które znajdują się na cieszących się popularnością, wysoko ocenianych stronach i forach. Źródła, które nie są zweryfikowane bądź są oceniane bardzo słabo nie przyniosą efektu, na którym nam zależy.

Jakie efekty daje skuteczne pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie strony www, które zostało wykonane przez doświadczonych fachowców to zawsze gwarancja szeregu korzyści. To, że strona jest lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania skutkuje kolejnymi plusami. Jest liczniej odwiedzana przez Internautów, co zwiększa szansę na to, że skorzystają oni z naszej oferty. Dobre pozycjonowanie wpływa pozytywnie na rozpoznawalność marki i pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Pozycjonowanie pozwala na wyprzedzenie konkurencji. Obecnie jest absolutną podstawą, jeśli zależy nam na skutecznie prowadzonym marketingu internetowym. Jego pominięcie sprawia, że wszystkie inne działania przestają przynosić oczekiwany rezultat.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie strony www to między innymi pozycjonowanie lokalne, na które powinni zdecydować się wszyscy ograniczający swoją działalność do konkretnego terenu, na przykład miasta. W tym przypadku wszystkie działania zmierzają do tego, aby wypromować firmę na tym obszarze, na którym szanse na to, że ktoś skorzysta z jej usług są największe. Do elementów, które składają się na dobrze wykonane pozycjonowanie – nie tylko lokalne – zalicza się:

  • meta title;
  • meta description;
  • adres URL;
  • linkowanie wewnętrzne.

Każdy z elementów pełni nieco inną rolę.

Meta title

Meta title, czyli tytuł strony to jeden z ważniejszych dla pozycjonowania elementów. Jeśli interesuje nas skutecznie pozycjonowanie strony www, meta title jest tym, czego nie można lekceważyć. Na podstawie tytułu wyszukiwarka ocenia, czemu poświęcona jest strona. Jeśli źle go sformułujemy, musimy liczyć się z tym, że całe pozycjonowanie nie będzie prawidłowe. Dobry tytuł jest krótki – nie powinien mieć więcej niż sześćdziesiąt znaków. Powinno być zawarte w nim słowo kluczowe. Optymalnie, jeśli uda się je połączyć z nazwą firmy. UWAGA: błędem popełnianym przez osoby, które decydują się na samodzielne wykonanie poszczególnych elementów strony jest meta title ściągnięty z innej witryny. Tymczasem będzie on skuteczny tylko wówczas, gdy będzie unikalny.

Meta description

To meta opis. Jego znaczenie jest równie duże jak meta title. Pod tym terminem kryje się treść, którą zobaczyć można w wynikach wyszukiwania zaraz za tytułem witryny. Jest to krótki tekst, który powinien rozwijać to, co znalazło się w tytule. Warto pamiętać, że meta description nie ma bezpośredniego wpływu na samo pozycjonowanie strony www, ale jest tym elementem, który zachęca Internautów do wejścia na stronę. Dobrze wykonany meta opis nie jest długi – ważne jest, aby jego objętość nie przekraczała stu sześćdziesięciu znaków. Istotne jest, aby w opisie stosować zwroty call to action i w swoich wypowiedziach kierować się bezpośrednio do użytkowników.

Adres URL

Jeśli chcemy mieć pewność, że optymalizacja strony pod SEO została wykonana prawidłowo, nie możemy pominąć kwestii adresu URL. Tutaj zasada jest prosta: im bardziej przejrzysty adres, tym lepiej. Powinien on być sformułowany tak, aby użytkownik już po samym adresie mógł domyślać się, czego dotyczy witryna, którą zamierza odwiedzić. Specjaliści od pozycjonowania wiedzą, że najlepsze adresy są krótkie i nie mają żadnych znaków specjalnych. Takie sprawdzają się naprawdę dobrze.

Linkowanie wewnętrzne

Wskazaliśmy już w naszym tekście na linki zewnętrzne. Szukając odpowiedzi na pytanie jak skutecznie pozycjonować strony www, nie można pominąć również linkowania wewnętrznego. W tym przypadku na podstronach witryny umieszczane są linki, po kliknięciu w które Internauta przenoszony jest na inną podstronę. Najczęściej takie linki znaleźć można w artykułach publikowanych na firmowych blogach. Są one dopuszczalne również w opisach kategorii, a także konkretnych produktów. Budowanie struktury linków wewnętrznych jest tym, czego nie należy pomijać.

Czy skuteczne pozycjonowanie stron www można wykonać samodzielnie?

Wiele osób zadaje to pytanie. Odpowiedź na nie jest prosta: jest to możliwe, ale bardzo trudne. Dobre pozycjonowanie stron www wymaga rozległej wiedzy i niemałych umiejętności. Nie da się tego zdobyć w kilka godzin. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług fachowców. Obecnie nie brakuje firm specjalizujących się w profesjonalnym pozycjonowaniu, które podejmują działania przynoszące oczekiwane efekty. Usługi doświadczonej firmy to pewność, że strona będzie spełniania wymogi Google, będzie dobrze widoczna, a konwersja uplasuje się na naprawdę bardzo dobrym poziomie. Wszystko to przyczyni się do odniesienia sukcesu, który bez pozycjonowania jest obecnie bardzo trudny do osiągnięcia.

comments icon0 comments
0 notes
375 views
bookmark icon

Write a comment...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *